بخشنامه‌های خلق الساعه مشکل صادرات

بخشنامه‌های خلق الساعه امکان برنامه ریزی برای صادرات را از تولید کنندگان بخش خصوصی گرفته است.

مهاجر رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با  بیان اینکه جهش تولید در زندگی مردم باید به شکل محسوس تاثیر بگذارد، گفت: جهش تولید تکلیف همه دستگاه‌ها است و باید ابزار‌های جهش تولید را نه با شعار که با عمل در اختیار تولید کنندگان گذاشت.

او با بیان اینکه شاید برخی ادارات به صورت روتین آمار بدهند که در برخی مواقع این آمارها هم اشتباه است، گفت: جهش تولید ده برابری ابزار خاص خود را می‌خواهد که باید در اختیار تولید کننده باشد.

مهاجر گفت: سال گذشته اگرچه در رونق تولید توفیقاتی کسب شد، اما به صورت صد درصد این شعار محقق نشد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مازندران با بیان اینکه اگر به قانون فضای محیط کسب و کار عمل کنیم مشکلات حل می‌شود، افزود: بخشنامه‌های خلق الساعه دولت مشکل صادرات است چرا که در این بخشنامه‌ها صادرات یا واردات برخی کالا‌ها به سرعت تغییر می‌کند و تاجر و تولید کننده نمی‌تواند برنامه ریزی کند.

او یکی دیگر از مشکلات صادر کنندگان را نبود امکانات مناسب اعلام کرد و گفت: ۱۵۸ هزار تن کیوی پارسال از کشور صادر شد که سهم مازندارن به عنوان قطب تولید فقط ۱۵ هزار تن بود.

مهاجر گفت: در بحث صادرات مرکبات نیز همین موضوع صادق است چرا که ۱۵۰ هزار تن پرتقال پارسال از ایران صادر شد اما سهم مازندران به عنوان بزرگترین تولید کننده مرکبات زیر هزار تن بود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مازندران ادامه داد: صادرات امکاناتی می‌خواهد که در اختیار بخش خصوصی نیست و برای دستیابی به صادرات مناسب دولت باید به بخش خصوصی اختیارات بدهد بعد از آن‌ها اقدام و عمل را مطالبه کند.

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.