افزایش ۲۵ درصدی تولید روغن نباتی مازندران

واحد‌های تولید کننده روغن نباتی مازندران ۲۵ درصد بیشتر از سال ۹۷ روغن نباتی تولید و به بازار عرضه کردند.

حسینعلی قوانلو رئیس سازمان صنعت معدن تجارت مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه واحد‌های صنعتی استان پارسال با وجود مشکلات مالی افزایش تولید داشتند، گفت: در صنایع سلولزی ۸ درصد افزایش تولید ودر تولید روغن نباتی که مازندران ۱۰ درصد تولید کشور را دارد ۲۵ درصد افزایش تولید داشتیم.

او افزود: ۱۰ واحد معدنی تعطیل استان نیز پارسال دوباره راه اندازی شد.

قوانلو با اشاره به اینکه برخی واحد‌های برداشت شن و ماسه مشکلاتی در فعالیت خود داشتند افزود: شن و ماسه مورد نیاز استان پارسال تامین و با تدابیری که اندیشیده شد جلوی تعطیلی برخی از این واحد‌ها گرفته شد.

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت مازندران گفت: برای سال ۹۹ و جهش تولید ۷ محور در استان پیش بینی شده است که مهمترین مباحث آن افزایش سرمایه گذاری و تامین منابع مالی اجرای طرح‌های سرمایه گذاری است.

او با بیان اینکه ۹۵ درصد منابع مالی واحد‌های صنعتی را بانک‌ها تامین می‌کنند، افزود: بر اساس برنامه ریزی، تولید نئوپان در مازندران از ۵۰۰ هزار تن به ۷۵۰ هزار تن و تولید فولاد از ۷۵۰ هزار تن به یک میلیون تن باید برسد.

قوانلو بهبود فضای کسب و کار را از جمله برنامه‌های صنعت معدن و تجارت استان اعلام کرد و گفت: ۱۵ درصد ارزش افزوده در مازندران مربوط به بخش صنعت است در حالیکه این میزان در متوسط کشوری ۲۰ درصد است.

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت مازندران ادامه داد: با توجه به برداشتن محدودیت استقرار صنایع در شمال کشور باید در راستای توسعه صنعت سبز بیشتر قدم بر داریم.

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار