رئیس جمهور سابق افغانستان گفت علیرغم پیشرفت‌ در روند صلح و امضای توافقنامه میان آمریکا و طالبان از تشدید خشونت‌ عمیقا نگران است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان در واکنش به گزارش اخیر سازمان ملل درباره تلفات غیر نظامیان افغانستان در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی گفت علیرغم پیشرفت‌ در روند صلح و امضای توافقنامه میان آمریکا و طالبان از تشدید خشونت‌ عمیقا نگران است.

وی با اشاره به گزارش نمایندگی سازمان ملل در افغانستان اظهار داشت: این شمار غیر نظامی در نتیجه بمباران هوایی و عملیات زمینی جوانب درگیر در جنگ کشته و زخمی شده‌اند.

کرزی ضمن اینکه از نیروهای خارجی مستقر در افغانستان خواست تا عملیاتشان را علیه مردم افغانستان فورا متوقف کنند، از طرف‌های افغانستانی درگیر جنگ نیز درخواست کرد تا از برادرکشی دست برداشته و تلاش‌هایشان را برای ختم جنگ و تامین صلح و امنیت پایدار سرعت بخشند.

گفتنی است که نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در گزارش جدید خود اعلام کرد که طی ۳ ماه اول سال جاری میلادی، ۵۰۰ غیرنظامی در افغانستان به دلیل ادامه جنگ در این کشور کشته شدند.

در گزارش یوناما آمده است: طی ۳ ماه اول سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۲۹۳ مورد تلفات غیرنظامیان ثبت شده است که ۵۳۳ نفر کشته و ۷۶۰ نفر طی این مدت زخمی شدند.

در گزارش یوناما ۵۵ درصد تلفات غیر نظامیان به مخالفان دولت از جمله گروه‌های طالبان و داعش و ۳۲ درصد آن به نیروهای طرفدار دولت شامل نظامیان خارجی و نیروهای امنیتی نسبت داده شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار