فرماندار سنندج طی پیامی نهم اردیبهشت ماه و روز ملی شوراها را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، در این پیام آمده است؛

نهم اردیبهشت‌ماه روز ملی شورا‌ها و یادآور تشکیل نهاد «شورا‌های شهر و روستا» است. صمیمانه روز ملی شورا‌ها را ارج می‌نهم و امیدوارم اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها در انجام تکالیف قانونی و مأموریت‌هایشان بیش‌ازپیش موفق و این نهاد جمعی که تبلور عقلانیت توسعه‌یافته محلی و منطقه‌ای است، هر روز بارورتر از پیش گردد.

در ادامه آمده است: شورا‌ها در قانون اساسی جمهوری اسلامی از چنان اعتبار بالایی برخوردارند که دست‌کم در چند اصل به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مورداشاره قرار گرفته است؛ به همین دلیل دولت توجه ویژه‌ای به شورا‌ها و مأموریت‌های این نهاد دارد. اینک که دوره پنجم شورا‌های شهر و روستا در جریان است به این مناسبت سالانه توصیه اکید دارم اعضا شورا‌ها با ایجاد اتاق شیشه‌ای در شفاف‌سازی همه امور و مأموریت‌ها برای مقابله با هرگونه رانت جویی بکوشند که اگر چنین شد سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی به این نهاد دو چندان و درخت شورا‌ها پرثمرتر و از هرگونه شائبه‌ای به دور خواهد ماند.

نیز، درک درست، فنی و به‌جا از منابع و مصارف در اختیار مدیریت شهر‌ها و روستا‌ها و تشخیص دقیق ضرورت‌های فرهنگی، عمرانی و اجتماعی برای بهره‌وری بهینه منابع، مهم‌ترین مسائلی است که بایستی در هر سطحی از حیات شورا‌ها همواره موردتوجه قرار گیرند. توفیقات روزافزون همه اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌های شهرستان سنندج را در دستیابی به مأموریت‌ها و تکالیف قانونی پیش‌بینی‌شده را از خداوند منان تمنا می‌کنم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.