قایقران روئینگ سوار کشورمان گفت: با پیگیری‌هایی که با رئیس فدراسیون قایقرانی داشتم به احتمال زیاد دوباره به تیم ملی برگردم.

جاور: می‌خواهم دوباره به تیم ملی روئینگ برگردممهسا جاور قایقران روئینگ سوار کشورمان در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۷۳ در زنجان به دنیا آمدم. نزدیک به ۸ سال عضو تیم ملی قایقرانی بودم. خیلی اتفاقی در طرح استعداد یابی که در مدارس کل استان‌های کشور برگزار شده بود انتخاب شدم. دختر‌هایی که قد بالای ۱۷۲ داشتند و فیزیک بدنی مناسب داشتند در این طرح انتخاب می‌شدند.

او افزود: ۶ ماه نیز در استان تمرین کردم. البته تمرین با پارو نداشتم و فقط تمرینات هوازی و بدنسازی را انجام می‌دادم. برای ما مسابقات انتخابی برگزار کردند و من در تست انتخاب شدم. بعد از ۶ ماه تمرین از آن زمان به طور ثابت تا سال گذشته عضو تیم ملی روئینگ بودم.

قایقران روئینگ سوار کشورمان ادامه داد: پارسال صاحب فرزند شدم و از زمان بازی‌های آسیایی جاکارتا از تیم ملی خداحافظی کردم. اما اکنون با پیگیری‌هایی که با رئیس فدراسیون قایقرانی داشتم به احتمال زیاد دوباره به تیم ملی برگردم تا در بازی‌های آسیایی آینده شرکت کنم.

جاور گفت: اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا در خانه هستم و ورزش را در برنامه هایم دارم هم در خانه تمرین می‌کنم و هم یک روز در میان به همراه همسرم برای تمرین به محل خلوتی دربیرون می‌رویم جایی که رفت و آمدی نباشد و هر دو با هم تمرین می‌کنیم.

او افزود: در طول روز حدود ۲ ساعت ورزش می‌کنم زمانی که در تیم ملی حضور داشتم روزانه حدود ۶ تا ۷ ساعت ورزش می‌کردم. حتی وقتی از تیم ملی بیرون آمدم تمرینات خود را رها نکردم. البته تمرین با پارو را نداشتم، اما باقی تمرین‌ها را انجام می‌دادم وهیچ وقت قطع نشد.

قایقران روئینگ سوار کشورمان با اشاره به مشغله بچه داری و ورزشکار بودنش گفت: الان دخترم ۱۰ ماهه است فرزند داشتن کنار ورزشکار بودن از نظر من محدودیت نیست و می‌توانم ادامه بدهم قطعا در طول روز را ۲ تا ۳ ساعت حتی با حضور فرزندم وقت خالی برای ورزش دارم و برایم سخت نیست .ورزش کردن گوشه‌ای از زندگی ام شده و می‌شود گفت یکی از  اعضای خانواده من و همسرم محسوب می‌شود.

جاور: می‌خواهم دوباره به تیم ملی روئینگ برگردم

جاور با اشاره به پیگیری هایش برای ورود مجدد او به تیم ملی قایقرانی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا همه برنامه ریزی‌ها به هم ریخت، ولی به امید خدا هر چه سریع‌تر این ویروس از بین برود تا ببینم خواست خداوند چیست.

قایقران روئینگ سوار کشورمان ادامه داد: نزدیک به ۱۶ مدال رسمی بازی‌های آسیایی، کاپ آسیایی و المپیک را دارم. در سال ۲۰۱۶ در المپیک ریو شرکت کردم.سال ۲۰۱۸ نیزدر بازی آسیایی جاکارتا مدال نقره را از آن خود کردم که آخرین مسابقه‌ای بود که در آن شرکت داشتم.

او گفت: بالاترین هدف یک ورزشکار حضور در مسابقات المپیک و کسب مدال المپیک است. من نیز در المپیک حضور پیدا کردم و در آن زمان به دست آوردن مدال المپیک برای ما تقریبا نشدنی بود. البته امیدوارم که نفرات بعدی که اکنون برای مسابقات انتخابی سهمیه المپیک خود را آماده می‌کنند این اتفاق برایشان بیفتد. امیدوارم روزی برسد که روئینگ ایران در المپیک و جهان حرفی برای گفتن داشته باشد و فقط در حد آسیا نباشیم.

جاور ادامه داد: اکنون اصلی‌ترین انگیزه‌ای که می‌خواهم به تیم ملی برگردم قطعا کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی است که تا کنون موفق به گرفتن آن نشده ام.

قایقران روئینگ سوار کشورمان افزود: کرونا در روند زندگی من خیلی تاثیر نگذاشته و روال زندگی ام خیلی تغییر نکرده است. زیاد اهل بیرون رفتن نیستم و کلا قبل از تولد فرزندم هم رفت و آمدم به باشگاه و خانه ختم می‌شد. شاید بعد از شکست کرونا به همراه دخترم و همسرم به خرید برویم، زیرا دخترم تا حالا بیرون را ندیده او را برای خرید می‌برم.

جاور گفت: از کادر درمانی و پزشکی  نهایت تشکر را دارم، زیرا اکنون شرایط بسیار سختی را تحمل می‌کنند. دوری از خانواده خیلی سخت است. ما ورزشکارها چون مدام در اردو بودیم این شرایط سخت را درک می‌کنیم. البته استرس این بیماری و ناقل بودنشان شرایط را برایشان سخت‌تر کرده است. از مردم هم می‌خواهم به احترام این عزیزان که اینقدر برای ما ارزش قائل هستند و جان خود را به خطر می‌اندازند تمامی نکات مقابله با کرونا را رعایت کنند. همچنین با توجه به اینکه بسیاری از اماکن و بازار‌ها باز شده است، رعایت کنند و مواظب خودشان و سلامتی شان باشند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار