رئیس جمهور آمریکا از مشاورانش خواسته است که تمام نیرو‌های آمریکایی را به دلیل ترس از مبتلا شدن آن‌ها به کرونا، از افغانستان بیرون کنند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از مشاورانش خواسته است که تمام نیرو‌های آمریکایی را به دلیل ترس از مبتلا شدن آن‌ها به کرونا، از افغانستان بیرون کنند.

شبکه خبری NBC اخیرا در گزارشی به نقل از دو مقام فعلی و یک مقام سابق کاخ سفید فاش کرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا طی روز‌های اخیر بار‌ها مشاوران نظامی و امنیت ملی خود را برای خروج تمامی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان در بحبوحه بحران کرونا تحت فشار گذاشته است.

به گفته این مقامات آمریکایی، ترامپ تقریبا هر روز در گفتگو با مشاوران خود از وضعیت نیرو‌های آمریکایی مستقر در افغانستان در بحبوحه بحران کرونا و احتمال ابتلای آن‌ها به این بیماری همه‌گیر گلایه می‌کند و آن‌ها را برای خارج کردن نیرو‌های آمریکایی از افغانستان تحت فشار می‌گذارد.

این مقامات همچنین به خبرنگار NBC گفته‌اند که مشاوران نظامی ترامپ در واکنش به فشار‌های او برای خارج کردن نیرو‌های آمریکایی از افغانستان به او توضیح داده‌اند که اگر قرار باشد آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا در افغانستان نیرو‌های خود را از این کشور خارج کند، با همین معیار باید نیرو‌های آمریکایی از کشور‌های دیگری مانند ایتالیا نیز خارج شوند.

بر اساس آخرین آمار‌های منتشر شده از سوی وزارت دفاع آمریکا، تاکنون حدود ۶۰۰۰ نفر از نیرو‌های زیرمجموعه این وزارتخانه (اعم از نظامی، کارمند، پیمانکار و خانواده کارکنان) به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

ارتش آمریکا پیشتر اعلام کرده‌بود که سه تن از نیرو‌های مبتلا به کرونا را از افغانستان به آلمان منتقل کرده‌است.

به نوشته اسپوتنیک، ترامپ در حالی بر خروج نیروهایآمریکایی از افغانستان پافشاری دارد که بر اساس توافقنامه میان آمریکا و طالبان قرار است این نیرو‌ها به صورت تدریجی تا ۱۴ ماه پس از امضای توافقنامه افغانستان را ترک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار