سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری، از راه اندازی پویش ملی روانشناختی مقابله با بحران کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، معصومه محمدی سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: برای مقابله با بحران‌های سلامت روان در بیماری ویروس کرونا، پویش روانشناختی مقابله با کرونا با همکاری جمعیت همیاران سلامت روان راه اندازی شد.

او افزود: متعاقب شیوع ویروس کرونا، ترس از ابتلا به بیماری و افزایش مبتلایان و مرگ‌های ناشی از بیماری، باعث افزایش اضطراب و تنش روانی در جامعه می‌گردد.

محمدی اضافه کرد: برای اینکه تنش‌های موجود در جامعه فروکش کند و سطح سلامت روان جامعه دچار آسیب نگردد، خدمات مشاوره تلفنی، مجازی و توزیع بروشور‌های آگاه سازی از طریق تسهیلگران و همیاران سلامت روان اجتماعی ارائه می‌شود.

او ادامه داد: پویش ملی روان شناختی مقابله با بحران ویروس کرونا از روز‌های ابتدایی شیوع بیماری با همکاری انجمن روان شناسی اجتماعی ایران و با استفاده از اساتید روان شناسی، دانشگاه‌ها و نهاد‌ها در بستر فضای مجازی و با هدف آموزش و افزایش آگاهی عمومی آغاز به کار کرده است.

محمدی گفت: موضوعات متعددی در خصوص کودکان و کرونا، سبک زندگی جدید با توجه به اپیدمی کرونا، نحوه مقابله با استرس و خود مراقبتی، کمک به افراد آسیب پذیر و سالمندان و راهکار‌های مقابله با استرس در افراد سوگوار با هدف ارتقای سطح سلامت روانی جامعه مد نظر قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار