نجات دو کودک شیرازی در آتش سوزی منزل مسکونی

دو کودک یک منزل مسکونی در خیابان لطفعلی خان زند شیراز که در دام آتش گرفتار شده بودند با حضور به موقع آتش نشانان از مرگ حتمی نجات یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همسایگان با مشاهده دود از حیاط این منزل مسکونی که محل انبار مقدارزیادی کارتن بود، بلافاصله با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تماس گرفتند و به سرعت با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز، نیرو‌های عملیات ایستگاه‌های ۱۹ و ۱۱ این سازمان به همراه خودرو‌های حمل دستگاه تنفسی در ساعت ۵۵ و ۱۶ قیقه به خیابان زند اعزام شدند.

علیرضا عدلو سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز در این خصوص گفت: آتش سوزی ازحیاط این منزل مسکونی و از کارتن‌های دپو شده، بوقوع پیوست به طوری که شعله و دود بسیار زیادی از آن خارج می‌شد و به سرعت در حال گسترش و رسیدن به قسمت‌های دیگر این ساختمان بود.

او، بیان کرد: با حضور آتش نشانان در محل حادثه، اهالی اعلام کردند که دو کودک در خانه و در میان این آتش سوزی گرفتار شده اند که نیرو‌های آتش نشانی به سرعت وارد عمل شدند و پس از قطع برق و گاز، با استفاده از تجهیزات مخصوص خاموش کردن آتش و دستگاه‌های تنفسی خود را به کانون آتش رساندند و توانستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شعله‌های سرکش آتش را مهار و خاموش کنند.

عدلو تصریح کرد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان در محل آتش سوزی به جستجو پرداختند که موفق شدند با سرعت عمل خود دو کودک (دو دختر بچه ۷ و ۱۰ ساله) را به سلامت از میان شعله‌های آتش خارج و به محل امن انتقال دهند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به این که علت بروز این آتش سوزی از سوی کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است، افزود: آتش نشانان با استفاده از فن‌های فشار مثبت و منفی دود ناشی از آتش سوزی را از محل حادثه تخلیه کرده و با ایمن سازی محل و ارائه تذکرات لازم ایمنی به مالک به ماموریت خود پایان دادند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار