رییس اداره راه و شهر سازی بروجرد :

۳۷ هکتار زمین برای اجرای طرح مسکن ملی در بروجرد اختصاص یافت

رییس اداره راه و شهر سازی بروجرد گفت: ۳۷ هکتار از زمین‌های دولتی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن این شهرستان در نظر گرفته شده است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رییس اداره راه و شهر سازی بروجرد گفت: ۳۷ هکتار از زمین‌های دولتی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن این شهرستان در نظر گرفته شده است.

احمد پارسا روز سه شنبه در جلسه شورای مسکن شهرستان بروجرد که در محل فرمانداری برگزار شد افزود: طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان یک طرح بزرگ است که باید با همکاری همه دستگاه‌ها انجام شود.

او اظهار داشت: برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن از اراضی دولتی در شرق مسکن مهر استفاده خواهد شد.

رییس اداره راه و شهر سازی بروجرد بیان کرد: مطالعات طرح اولیه مسکن ملی در حال انجام است.

پارسا اضافه کرد: مهمترین مسئله در اجرای طرح اقدام مسکن ملی اشتغال روزانه ۲ هزار نفر است.

او ادامه داد: دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق، گاز، مخابرات و شهرداری باید از هم اکنون پای کار باشند تا مشکلاتی که در مسکن مهر به وجود آمد تکرار نشود.

 رییس اداره راه و شهر سازی بروجرد با اشاره به اینکه با مجوزی که از وزارتخانه گرفته شده از ظرفیت تعاونی‌ها برای اجرای طرح استفاده خواهد شد، گفت: تعاونی‌ها بهتر می‌توانند با تورم کنار بیایند و دست آن‌ها در تنظیم قرارداد‌ها باز است.

پارسا اظهار داشت: ۱۰۸ واحد نیز در میدان امام حسین (ع) بروجرد درطرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته و هدف از انتخاب این محل بازسازی بافت فرسوده است و برای هر واحد ۱۴۰ میلیون وام پرداخت می‌شود.

او اضافه کرد: ۱۲۰ واحد نیز در شهرک اندیشه درنظر گرفته شده که با مشارکت با سرمایه گذار اجرا خواهد شد به طوری که زمین از راه شهرسازی و ساخت مشارکتی خواهد بود و ۱۰۰ میلیون تومان وام ۱۸ درصد نیز برای هر واحد اعطا می‌شود.

رییس اداره راه و شهر سازی بروجرد گفت: در شهرستان بروجرد در ۲ مرحله ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن ۳۳۰ نفر ثبت نام کرده اند و متقاضیان در مراحل بعدی ثبت نام می‌توانند شرکت کنند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد نیز در این جلسه گفت: ۳۷۰ فقره وام مسکن روستایی در سال گذشته به مبلغ هر وام ۴۰ میلیون تومان به بازسازی مسکن روستایی اعطا شده است.

سید حسین ریاضتی افزود: به گفته وی برای ساخت هر واحد ۴۰میلیون تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

ریاضتی افزود: در راستای ساخت مسکن روستاییان، احیا روستا‌ها و جلوگیری از مهاجرت به شهر سال گذشته در مجموع ۱۴۷ میلیارد ریال در اختیار روستاییان قرار داده شده است.

او اظهار داشت: ۶۰ میلیارد تومان سال گذشته تسهیلات مسکن به روستاییان پرداخت شده است.

انتهای پیام/ر

 

برچسب ها: راه و شهرسازی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۲ تير ۱۴۰۲
به آقای پارسا ریس اداره راه وشهر سازی بروجرد بگید کدوم ۲۴۰ واحد مسکن ملی؟ مگه ۱۶۸ واحد نساختین؟واز اون ۲۴۰ نفر متقاضی اولیه ۲۲۰ متقاضی ۱۹۰ میلیون سهم خودشونو کامل واریز کردن.۵۲ واحد از تعداد واریزکننده ها خانه کمتر ساختید. الان هم بقول خودتون شده قرعه کشی ......هههههه ترا خدا کمتر دوغ تحویل این مردم بدین
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۲:۳۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
دقیقا خبر پارسال اردیبهشت جناب پارسا هم همین عرایض تخصیص زمین شرق مسکن مهر به مسکن ملی و نوسازی محله ای از خیابان امام حسین بود که هنوز بعد یکسال صحبت شان این است که در دست بررسی است!!!!!
این بررسی ها کی تمام می شود؟