استاندار لرستان گفت: سیل اسفندماه از نظر حجم مشابه سیل فروردین ۹۸ بود که به دلیل تمهیدات اندیشیده شده میزان خسارت به زیرساخت‌ها کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  استاندار لرستان گفت: سیل اسفندماه از نظر حجم مشابه سیل فروردین ۹۸ بود که به دلیل تمهیدات اندیشیده شده میزان خسارت به زیرساخت‌ها کاهش یافت.

سید موسی خادمی در نشست ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهار داشت: پس از وقوع سیل در اسفندماه، پیگیری‌ها و گزارشات لازم به مراکز رسمی اعلام شده، اما متاسفانه تاکنون برای جبران خسارات مبلغی به استان پرداخت نشده است.

او  ادامه داد: پیگیری جبران خسارت‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و هماهنگی‌های لازم به صورت جدی انجام می‌شود.

خادمی همچنین افزود: تعمیر و بازسازی پل‌های تخریب شده بصورت مهندسی و استاندارد با اولویت از محل اعتبارات راهداری و بودجه‌های استانی نیز در دستور کار قرار دارد.

استاندار لرستان گفت: با رصد آخرین وضعیت عملکرد استان در خصوص با سیل فروردین ۹۸ علیرغم اقدامات خوبی که انجام شده بعضی از دستگاه‌ها نتوانسته‌اند اعتبارات خود را جذب کنند که با تشکیل کمیته‌ای آخرین وضعیت پروژه‌ها بررسی شده و اگر دستگاهی واقعاً توانایی جذب اعتبارات را نداشته باشد نسبت به جابجایی آن منابع اقدام خواهد شد.

خادمی در خصوص برطرف کردن مشکلات سایت جدید مسکن در مناطق آسیب دیده از سیل لرستان افزود: با همکاری دستگاه‌های خدمات رسان مشکلات این مناطق برطرف می‌شود.

چهار هزار و ۷۷ واحد روستایی و ۱۶۸ واحد شهری لرستان در سیل ۵ و ۶ اسفندماه ۹۸ تخریب شد.

سیل اسفندماه همچنین۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به لرستان خسارت زد در حالی که خسارت سیل فروردین ماه ۹۸ بیش از ۱۰هزار میلیارد تومان برآورد شده بود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار