یکی از نمایندگان پارلمان عراق از تفاهم‌های سیاسی برای برگزاری جلسه رأی اعتماد در روز پنجشنبه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، احمد مظهرالجبوری، نماینده پارلمان عراق امروز سه شنبه، از انجام تفاهم‌هایی سیاسی خبر داد که طبق آن قرار است روز پنج شنبه برای رأی اعتماد به کابینه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق جلسه‌ای برگزار شود.

الجبوری در گفتگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: ما سیگنال‌هایی از انجام تفاهم‌هایی در زمینه حل بحران سیاسی دریافت کردیم و جلسه‌ای را روز پنج شنبه آتی برای رأی گیری درباره کابینه الکاظمی برگزار خواهیم کرد؛ اما تغییرات بستگی به زمان و روند سیاسی دارد.
الجبوری در ادامه افزود: نخست وزیر جدید نمی‌تواند بدون تفاهم با احزاب به تشکیل دولت اقدام ورزد ائتلاف نیرو‌های ملی عراق به الکاظمی اختیار انتخاب وزرا را همراه با حفظ منافع برای اقشار سنی اعطا کرده است.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق روز گذشته اعلام کرد تلاش دارد تا دولتی را در سطحی که بتواند با بحران‌ها مقابله کند و برای آن‌ها راه حلی بیاید، تشکیل دهد.

نخست وزیر جدید عراق در توییتی نوشت: مسئولیتی را که در این زمان عهده دار آن شدم، در زمانی که چالش‌های اقتصادی، بهداشتی و امنیتی پیش روست، مسئولیتی ملی است.

وی در ادامه افزود: دولتی را که سعی دارم آن را تشکیل دهم، باید در سطح مقابله با بحران‌ها و حل آن بحران‌ها باشد و همگان باید منافع عراق را در اولویت قرار دهند. وی همچنین گفت: از فشار‌ها تا جایی که سبب حمایت از مسیر دولت شود، استقبال می‌کنم و مخالف هرگونه فشاری هستم که با هدف تضعیف دولت انجام می‌پذیرد.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق در تاریخ ۹ آوریل ۲۰۲۰ مصطفی الکاظمی را بجای عدنان الزرفی، مأمور تشکیل دولت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار