در این گزارش روایت مادری که برای درمان دخترش، خودش را به آب و آتش زد مطرح می کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نویسنده این روز ها فکر می کند تا بتواند نمایشنامه ای را بنویسد که ساعتی از یک زندگی سخت را روایت کند، و عده ای می‌روند برای دیدن این نمایش، بغض می کنند، اشک می‌ریزند و در انتها بازیگران را تشویق می‌کنند.
 
اما من شما را دعوت می‌کنم به کوچه پس کوچه هایی از این شهر که شاید تا به حال اسم آن را نشنیده اید، دعوتتان می کنم به شنیدن روایت غم انگیز یک مادر از زندگی ای سخت و باور نکردنی ، روایتی که بغض و اشک های یک مادر آن را در سکوت شهر روایت می کند.
 
روایتی از ندیدن ها و نشنیدن های جامعه
                                          این یک نمایش نیست واقعیت است...
 
 
وقتی به خانواده‌های نیازمندی که اطراف ما یا حتی در دو قدمی ما هستند می‌نگرم دوست دارم مرحمی بر دردهایشان باشم. خانواده‌های نیازمندی که بد سرپرست یا بی سرپرست اند " طلاق یا فوت "، خانواده‌هایی که توان کار کردن ندارند یا حتی خانواده‌های سالمند نیازمند.
 
خانواده‌ای نیازمند را می‌شناسم که متولد زاهدان هستندو برای سکونت به مشهد آمده اند، خانواده‌ای بسیار جوان با مادری ۲۹ ساله و پدری ۳۲ ساله که دارای یک فرزند دختر ۴ ساله هستند.
 
دختر ۴ ساله‌  این خانواده درگیر بیماری  غیر سرطانی، اما در عین حال جدی به نام همانژیوم است. بیماری‌ای که اغلب می‌توان در کودکان آن را یافت.
 
همانژیوم به توده‌ها یا تومور‌های غیر سرطانی رگ‌های خونی گفته می‌شود و در برخی موارد با خون ریزی و درد همراه است که نازنین زهرای ۴ ساله شب‌ها را با درد و ناراحتی می‌خوابد، زیرا این بیماری شبیه به خالی قرمز پشت قلب او است و همین بیماری ارتباط او را با دنیای بیرون قطع کرده و نازنین زهرا میرشکار حتی برای ساعتی هم نمی‌تواند از خانه خارج شود.
 
پدر او به دلیل دیسک کمر و ناتوانی جسمی دیگر قادر به کار کردن نیست و همین سبب شده که هیچ درآمدی برای خوراک و پوشاک شان نداشته باشند و این بزرگترین نگرانی مادر و پدر نازنین زهرا میرشکار است.
 
اشکهای مادری که مرهم درد دخترش نشد/

 

بیماری همانژیوم چشمان مادر ۲۹ ساله را اشکبار کرد

زینب پودینه مادر نازنین زهرا میرشکار در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، می گوید: دختری ۴ ساله دارم که از بدو تولد با بیماری همانژیوم دست و پنجه نرم می کند  این بیماری با خال قرمز خودش را نشان داد و به مرور زمان این خال بزرگتر شده است.

او می افزاید: همانژیوم به توده‌ها یا تومور‌های غیر سرطانی رگ‌های خونی گفته می‌شود.

مادر این بیمار ادامه می دهد: نازنین زهرا ۲ سال پیش عمل شد که تا حدودی جوابگو بود، اما بعد از مدتی دوباره متوجه شدیم که ریشه‌های این بیماری هنوز در بدن فرزندم است و این بیماری باعث بد خوابی یا بی خوابی، قطع ارتباط با دیگران و دنیای بیرون شده است.

پودینه بیان می کند: بار اول که دخترم را عمل کردند هزینه‌های درمان او ۲۵۰ میلیون تومان شد که من و همسرم با فروش تمام لوازم منزل مان و حتی حلقه‌ی ازدواجم قادر به انجام این عمل شدیم.

او تصریح می کند: من و همسرم متولد زاهدان هستیم، در زاهدان برای معاینه دخترم به بیمارستان می رفتیم، اما در مشهد قادر به این کار نیستیم، چون هیچ بیمه و حمایتی نداریم، همسرم نیز به دلیل دیسک کمر توان کار ندارد من هم به دلیل از کار افتادگی ریه و معده ام قادر به کار کردن نیستم.

مادری که به خاطر هزینه‌های درمان دخترش معده خود را از دست داد

پودینه اظهار می کند: در شرکت جعبه سازی طلا و جواهر مشغول بودم که روزی به خاطر دل درد از صاحبکارم طلب عرق نعنا کردم.

او می افزاید: او به جای عرق نعنا به من اسید داده بود بعد از آن روز که به خاطر حال نا مساعدم به دکتر رفتم دکتر به من گفت قسمت زیادی از معده و ریه خود را از دست داده ام.

مادر نازنین زهرا ادامه می دهد: من برای شکایت از صاحب کارم به دادگاه رفتم، پرونده‌ای تشکیل دادند، اما من در همان زمان بخاطر فشار اقتصادی به زاهدان رفته بودم تا خانواده ام به من کمک کنند، زمانی که به مشهد برگشتم به من گفتند پرونده  شما خاتمه یافته است، زیرا برای پاسخگویی در دادگاه حضور نیافتید. این در حالی بود که من زاهدان بودم و دیگر کاری از دستم ساخته نبود.

 
اشکهای مادری که مرهم درد دخترش نشد/

 

بیمه، رفع نیاز نیازمندان

حبیب الله آسوده مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، می گوید: افراد و خانوار‌های نیازمند یا توسط مددکاران و مسئولین و همکاران ما در محل یا مساجد و یا توسط مراجعه خود خانوار‌ها به کمیته امداد شناسایی می‌شوند.

او می افزاید: مددکاران ما شرایط خانواده را بررسی می‌کنند و در صورتی که آن خانواده فعل نیازمندی را داشتند بر اساس نوع خدمات و نیازشان سطر بندی می‌شوند که خدمات کمیته امداد تا ۶ ماه یا ۲ سال بر اساس نوع نیاز آن خانواده به آن‌ها داده می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی ادامه می دهد: کمک کمیته امداد به خانواده‌های نیازمند اول به خانواده‌های نیازمند بی سرپرست "فوت یا طلاق" است، دوم خانواده‌های نیازمند سالمند از کار افتاده و در آخر خانواده‌های نیازمندی که سرپرست شان به خاطر بیماری از کار افتاده اند.

آسوده بیان می کند: خانواده‌های نیازمند باید در مسیر بیمه قرار بگیرند تا خدمات درمانی به آن‌ها داده شود.
 
و اما؛
            شما می توانید با یاری این خانواده برای واقعیتی تلخ، یک پایان خوش بسازید..

انتهای پیام//ی.ج
 
گزارشگر:یگانه جوارشگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار