نماینده ولی فقیه در گیلان در برنامه تفسیر قرآن با بیان اینکه ربا جامعه را از رشد بازمی دارد، گفت: رباخوار به جنگ خدا می‌رود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان روز گذشته همزمان با چهارمین روز ماه مبارک رمضان در تفسیر آیه‌های ۱۰ و ۱۱ سوره حدید قرآن در شبکه باران گفت: رباخوار به جنگ خدا می‌رود.

او افزود: خداوند متعال معامله را حلال کرده، اما ربا حرام است، زیرا ربا جامعه را از رشد و شکوفایی بازمی دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به توبیخ خداوند نسبت به مردمی که انفاق نمی‌کنند، اظهار داشت: ذیل آیه ۱۰ سوره حدید می‌فرماید که خدای متعال به آنچه انجام می‌دهید، آگاه است.

آیت الله فلاحتی به آگاهی خدای متعال نسبت به پیشگامان و به هنگام عمل کنندگان برای کمک به نیازمندان اشاره کرد و گفت: اگر انسان توفیق پیدا کند که همواره خدا را در زندگی ببیند موجب آرامش او می‌شود.

او با بیان اینکه خدای متعال مومنان و مسلمانان را تشویق به کمک نیازمندان جامعه می‌کند، افزود: خداوند به این موضوع صراحت دارد که پیشگامان در جریان‌های خوب انسانی با کسانی که به آن‌ها می‌پیوندند، یکسان نیستند.

امام جمعه رشت به وعده خداوند در یاری رساندن به کسانی که به نیازمندان کمک می‌کنند و به انفاق کنندگان می‌پیوندند، اشاره و تصریح کرد: آیه ۱۱ سوره حدید می‌فرماید؛ کیست آن که به خدا وام دهد، وامى نیکو، تا خداوند آن را براى او دو چندان کند و براى او پاداشى گرانمایه است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه قرض الحسنه به قرض نیکو معروف است، گفت: مالی که انسان به دیگری به شرط برگرداندن آن مال می‌دهد را قرض می‌گویند.

او با بیان اینکه رباخوار به جنگ خدا می‌رود، افزود: فقها کتاب‌های بسیاری درباره شرایط معامله نوشتند و این کتاب‌ها برای مسلمانان راهگشا است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه مسلمان در معاملات باید تابع شرع باشد، تصریح کرد: پول باید در مسیر رشد و شکوفایی جامعه باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.