مرد ۳۲ ساله ای که بر اثر سقوط از ارتفاعات کوه‌های اطراف روستای زنگنه دچار آسیب دیدگی شده بود با تلاش تکنسین‌های اورژانس دوگان نجات یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یوسف علیپوریان مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان فسا گفت: تکنسین‌های اورژانس پایگاه دوگان در ماه مبارک رمضان در ماموریتی نفس گیر و با پیاده روی ۵ کیلومتری از دامنه کوه تا محل حادثه، به مصدوم ۳۲ ساله ای که دچار شکستگی لگن و مچ پا شده بود، امداد رسانی کردند.

او، بیان کرد: طی تماس تلفنی با ستاد عملیات اورژانس ۱۱۵ فسا و گزارش حادثه، بلافاصله پایگاه اورژانس دوگان برای امداد رسانی به منطقه کوه‌های اطراف روستای زنگنه معروف به تنگ پلنگی در بخش ششده و قره بلاغ فسا اعزام شدند.

علیپوریان تصریح کرد: محمد حسینی و محمد اسماعیل زاده تکنسین‌های پایگاه اورژانس دوگان پس از طی مسافت ۱۰ کیلومتری جاده خاکی و  ۵ کیلومتر پیاده روی، مصدوم مورد نظر را پیدا کردند که با توجه به آسیب دیدگی شدید، اقدامات اولیه از جمله کلار گردنی، نصب سرم و فیکس کردن قسمت‌های شکسته  را برای بیمار انجام دادند و مصدوم را از محل حادثه با بک بورد و پیاده روی ۵ کیلومتری مسیر به داخل آمبولانس حمل کرده و برای ادامه درمان به بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) انتقال داده شد.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان فسا ادامه داد: این ماموریت از ابتدای درخواست کمک تا تحویل مصدوم به بیمارستان با طی مسافت ۱۴۹ کیلومتر و به مدت ۴ ساعت انجام شده است.

او،به همشهریان توصیه کرد با توجه به مشکلات و سختی کار امداد رسانی در شرایط غیر متعارف و مناطق صعب العبور، از رفتن به مسیر‌های خطر ساز و مشکل آفرین و کوه‌های اطراف خودداری  و تا حد امکان از تجهیزات ایمنی استفاده کنند.

علیپوریان افزود:  افردای که قصد رفتن به ارتفاعات را دارند باید جزییاتی از منطقه مورد نظر را به خانواده و اطرافیان خود بدهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.