مدیر عامل شرکت خودرو سازی سایپا؛

۵۰ درصد تولیدات سایپا به خانواده پراید مربوط بود

سلیمانی گفت: در گروه خودروسازی سایپا ۵۰ درصد تولیدات به گروه خودرو‌های پراید مربوط است.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد سلیمانی مدیر عامل خودروسازی سایپا بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما عمل به مسئولیت اجتماعی اجرای چنین طرح‌هایی است؛ فعالیت شرکت گام برای مدتی در کشور متوقف شده بود، اما امروز مجدد به همت افراد فعال در این حوزه شروع به کار کرد.

او تصریح کرد: امیدوار هستیم ظرفیت تولید این مجموعه از ۲۵۰ دسته سیمی که در شرایط فعلی تولید می‌کنند به بیش از هزار دسته سیم در روز دست پیدا کنیم که باعث ایجاد اشتغال برای ۶۰۰ نفر می‌شود.

او درباره اقدامات این شرکت برای تحقق جهش تولید گفت: تنوع خودرو یکی از مشکلاتی بود که صنعت خودرو با آن دست و پنجه نرم می‌کرد؛ ما امسال ۳ مدل جدید خودرو را تولید و عرضه خواهیم کرد که به ترتیب وارد بازار خواهد شد.


بیشتر بخوانید: توقف تولید دومین مدل پراید؛ تاریخ عرضه خودروهای جدید سایپا مشخص شد


سلیمانی درباره خودکفایی در قطعات گفت: برنامه ریزی‌های کلانی انجام شده با وزارت دفاع و با شرکت‌های دانش بنیان انجام شده است؛ ۱۲۰ پروژه کلان در نظر گرفته شده است که سال قبل ۳۰ مورد از آن‌ها عملیاتی شد و امسال هم امیدوار هستیم حداقل ۴۰ پروژه به تحقق کامل برسد.

او درباره توقف تولید گروه خودروسازی پراید گفت: خودروسازی سایپا تنها خودروسازی بود که سال گذشته با اُفت تولید مواجه نشد؛ ما ۵۰ درصد تولیدمان به گروه خودرو‌های پراید مربوط بود. خردادماه خط تولید جدید بدنه افتتاح خواهد شد و امیدوار هستیم با از مدار خارج شدن پراید خودرو‌های جدید جایگزین این کاهش تیراژ شوند.

مدیرعامل سایپا درباره اجرای استاندارد یورو ۵ بیان کرد: از نظر آلودگی استاندارد یورو ۵ و یورو ۴ تفاوت چندانی ندارند و کمتر از ۱ درصد بر آلودگی هوا اثر خواهد گذاشت؛ عمده آلودگی به خودرو‌های سنگین مربوط است. فلزات مورد نیاز تولید این خودرو تنها در دو کشور جهان وجود دارد و ما با توجه به مشکلات تحریم و تامین ارزی که وجود داشت پشنهاد دادیم این موضوع یک سال تعویق بیفتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نصیروند گرمی
۱۱:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.تا کی این همه گرانی سرسام اور و بیسابقه خودرو"،چرا به ملت رحم نمیکنند،آخه چقدر میخوایید افزایش قیمت بدید ماشین 20 میلیونی شده 70 میلیون دیگه از جون مردم چی میخواهید باعث همه گرونی ها شما مسئولین هست کجای دنیا در سال قیمت یه چیزی چند بار بالا میره اینجا شب میخوابی صبح میبینی یه قیمت جدید گفتند،یک ذره مرد باشید،حداقل شورای رقابت زمانی یک ذره انصاف داشت و جلوی گرانی را میگرفت،پراید،تیبا و ساینا قیمت واقعیش15 میلیون تومنه و پژو،پرشیا،ال نود و دنا زیر25میلیون تومن .اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
اللهم عجل لولیک الفرج
آخرین اخبار