پایه آتشدان تاریخی در زمین کشاورزی کشف شد

یک قطعه پایه آتشدان تاریخی در تلمبه آب زمین کشاورزی در تنگستان کشف شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کشف یک قطعه پایه آتشدان تاریخیفرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی بوشهر گفت: بنا بر اطلاعات دریافتی از مخبرین محلی مبنی بر نگهداری یک قطعه سنگ تاریخی در تلمبه‌ای واقع در شهر آباد از توابع شهرستان تنگستان، مامورین پایگاه یگان حفاظت شهرستان دشتستان پس از کسب تکلیف از این فرماندهی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

سرهنگ عبدالحمید حقانی  افزود: پس از بازدید میدانی ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی به همراه کارشناسان باستان‌شناسی اداره کل میراث فرهنگی مشخص شد یک پایه آتشدان تاریخی در آن محل نگهداری می‌شود و با توجه به شرایط نامناسب نگهداری پس از کشف و ضبط اثر، برابر اصول حفاظتی مطلوب به کاروانسرای مشیر دشتستان منتقل شد.

او ادامه داد: با اعلام کارشناسان باستان‌شناسی این اثر بر اساس شواهد موجود در تپه باستانی کوشک شهر آباد قرار داشته و مربوط دوره ساسانی است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی بوشهر بیان کرد: یکی از فعالیت‌های مهم در حوزه حفاظت از میراث‌ فرهنگی، استفاده از ظرفیت مشارکت‌های اجتماعی است که در سال‌های اخیر به خوبی در بوشهر انجام گرفته و شاهد همکاری  مردم برای حفظ و نگهداری آثار هستیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.