فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان بوشهر از کاهش ۵۸ درصدی حفاری غیر مجاز در این استان خبر داد.

کاهش ۵۸ درصدی حفاری غیر مجاز در بوشهربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ عبدالحمید حقانی  فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان بوشهر بیان کرد: یکی از وظایف اصلی یگان حفاظت میراث فرهنگی جلوگیری از تخریب آثار ملی و تاریخیست چرا که حفظ و نگهداری از این ابنیه‌ها حراست از تمدن و فرهنگ گذشتگان است.

او ادامه داد: به همین منظور یگان حفاظت میراث فرهنگی در بوشهر با در نظر گرفتن تمام شرایط موجود با انجام ماموریت‌ها و گشت‌های مکرر، توانست آمار حفاری غیرمجاز در سال ۹۸  را نسبت به سال ۹۷، ۵۸ درصد کاهش دهد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان بوشهر افزود: آثار تاریخی در بوشهر از لحاظ گستردگی جغرافیایی متنوع بوده و گاهی مسیر‌های دستیابی به این آثار صعب العبور است، ولی پرسنل خدوم این یگان با عشق و علاقه ذاتی نسبت به حفظ مواریث فرهنگی اقدام می‌کنند.

حقانی عنوان کرد: در سال ۹۷ حفاری‌های صورت گرفته در آثار ثبتی و غیر ثبتی ۱۷ مورد بود و با تمهیدات لازم در نحوه کنترل محسوس و نامحسوس آثار بدون مراقب ثابت، در سال ۹۸ این موضوع به عدد ۱۰ رسید.

او گفت: ماموریت‌های این فرماندهی، اکثر قریب به اتفاق با همراهی و همیاری نیرو‌های پرتلاش انتظامی بوده که جاد دارد تشکر کنم از آنان و امیدواریم این همکاری‌ها تدوام یابد تا در خصوص حراست و حفظ تاریخ استان بوشهر به خواسته مطلوب برسیم.

برچسب ها: میراث فرهنگی ، حفاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.