مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: ۶۵ درصد دانش آموزان این استان از شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) استفاده می‌کنند.

استفاده  ۶۵ درصد دانش آموزان استان از شبکه آموزش شادبه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد پورداوود، مدیرکل آموزش و پرورش همدان در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: ۱۴۰ مدرسه این استان که تمامی آن‌ها در مناطق زیر ۲۰ خانوار قرار دارند به اینترنت لازم برای استفاده از نرم‌افزار شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) دسترسی ندارند که این رقم حدود پنج درصد دانش آموزان همدانی را شامل می‌شود.

او افزود: در حال حاضر ۱۰۰ درصد فرهنگیان، ۹۰ درصد مدارس و ۶۵ درصد دانش آموزان این استان از شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) استفاده می‌کنند.

پورداوود اضافه کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، اما آموزش تعطیل نیست و حتی برخی معلمان نظیر یک زوج کبودراهنگی با نصب تخته وایت بُرد بر روی خودرو، اقدام به حضور در مناطق و آموزش دانش آموزان می‌کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش با راه اندازی شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) به این قبیل آموزش‌ها سامان داد و همدان در این زمینه طبق ارزیابی وزارت آموزش و پرورش جزو سه استان ممتاز و برتر کشور قرار گرفت.

پورداوود افزود: آموزش و پرورش همدان با همکاری صدا و سیما، نخستین استانی است که برنامه معلمان آموزشی و پروش را در صدا و سیمای مرکز استان پخش می‌کند و حتی برنامه‌های آموزشی این اداره کل از پیش دبستانی تا دبیرستان علاوه بر شبکه استانی در شبکه چهار و آموزش نیز پخش می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به اینکه احتمال می‌رفت برخی دانش آموزان دسترسی به شبکه‌های تلویزیونی نداشته باشند برنامه رادیویی نیز برای آموزش پیش بینی و همچنین لوح فشرده (سی. دی) آن‌ها نیز به مناطق محروم ارسال شد.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان ادامه داد: دانش آموزان ساکن در مناطق محروم و کم برخودار این استان شناسایی شدند که امید می‌رود با کمک مالی استانداری بتوان تجهیزات مورد نیاز برای استفاده این طیف از آموزش‌های مجازی را تامین کرد.

پورداوود با بیان اینکه استفاده از شبکه شاد تا اتخاذ تصمیم جدید توسط ستاد ملی کرونا ادامه دارد تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم دانش آموزی به علت محرومیت و نداشتن امکانات از چرخه آموزش خارج شود.

انتهای پیام/ د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.