مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان با اشاره به اینکه ۵۴۹ روستا در استان وجود دارد، گفت: ۴۶ هزار خانوار معادل ۱۴۲ هزار نفر در روستا‌های استان سکونت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان در جلسه شورای اسلامی استان سمنان ضمن بیان اینکه ۵۴۹ روستا در استان وجود دارد، گفت: ۴۶ هزار خانوار معادل ۱۴۲ هزار نفر در روستا‌های استان سکونت دارند.

او با اشاره به اینکه سمنان ۳۰۸ روستا دارای شورای اسلامی روستا هستند، افزود: فراوانی میانگین سنی اعضای شورای اسلامی روستا‌های استان سمنان ۴۰ تا ۶۰ سال است و ۲۴ نفر از اعضای شورای اسلامی روستا‌های استان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، ۱۳۴ نفر دارای مدرک کارشناسی، ۵۴ نفر مدرک کاردانی، ۲۶۴ نفر مدرک دیپلم و بقیه زیر دیپلم هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری سمنان بابیان اینکه ۲۵۷ روستا در استان دارای دهیاری است، گفت: بر اساس ضوابط و قوانین تعیین‌شده دهیار روستا‌های بالای یک هزار ۵۰۰ نفر جمعیت باید دارای مدرک تحصیلی کارشناسی باشند، اما برای اعضای شورای اسلامی صرف سواد خواندن و نوشتن و حداکثر دیپلم کافی است و این تناقض در ضوابط مانع از تحقق توسعه و آبادانی در روستا‌ها می‌شود.

صمیمیان بیان کرد: شورای عالی استان‌ها قابلیت اعطای طرح به مجلس و لایحه به دولت را دارند و باید از این ظرفیت برای رفع نواقص استفاده شود و برای اعضای شورا نیز میزان سواد مانند دهیاری‌ها ملاک و معیار انتخاب باشد.

او با اشاره به اینکه ۹۳ درصد از مصوبات جلسات شورای اسلامی روستا‌های استان در سال گذشته اجرایی شده است، یادآور شد: سال گذشته شورای اسلامی روستا‌های استان سمنان ۹۰۲ جلسه برگزار کردند که نتیجه این جلسات تصویب چهار هزار و ۵۹ مصوبه بود و هفت درصد مصوبات جلسات مغایر با قانون بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار