مدیر عامل اتحادیه زنبور داران خوزستان وضعیت نهاد های زنبور داری را، با توجه به نبود شکر مورد نیاز، «بحرانی» خواند.

امین کریمی مدیر عامل اتحادیه زنبور داران خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با «بحرانی» خواندن وضعیت نهاد‌های زنبور داری خوزستان گفت: برای تکثیر در این فصل، زنبور داران به شکر نیاز دارند و این در حالی است که سازمان صنعت و معدن و توسعه نیشکر همکاری لازم را در این زمینه ندارند.

او افزود: شکر در اهواز تولید می‌شود و ما قصد داریم آن را به قیمت خریداری نماییم، اما با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی اصنافی مانند شیرینی فروشی ها، مشخص نیست که چرا زنبورداران برای تهیه شکر در مضیقه بوده و حتی در بازار آزاد نیز به سختی آن را تامین می کنند.

کریمی در ادامه اظهار کرد: زنبور داران را حواله می‌دهند که باید نیاز خود را از بازار تامین کنند و آنجا نیز با دلال مواجه می‌شوند.

مدیر عامل اتحادیه زنبور داران خوزستان با بیان اینکه چند ماه است در حال پیگیری تامین شکر برای زنبور داران هستیم تصریح کرد: نیاز زنبور داران استان حدود ۲ هزار تن است، اما تاکنون تنها ۴۰۰ تن شکر به صورت «قطره چکانی» در اختیار ما قرار داده اند.

این مقام مسئول بیان داشت: دولت میلیارد‌ها تومان اعتبار برای توسعه زنبور داری تخصیص می‌دهد، اما گویا توسعه نیشکر، شکر را حق زنبور دار نمی‌داند! و این در حالی است که ما روی معدن شکر هستیم.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.