معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: احتمال عدم دسترسی واکسن ویروس کرونا تا یک‌ سال دیگر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ‎در جلسه ستاد مقابله با کرونای البرز با توجه به این که تا یکسال دیگر هم واکسن بیماری کرونا در دسترس نخواهد بود گفت: تا اطلاع ثانوی باید سه کار انجام دهیم، اولین کار فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی، کار بعدی غربالگری و تست گرفتن بیشتر خواهد بود و در آخر افرادی که تماس با افراد مبتلا دارند دو هفته در قرنطینه بمانند.

حریرچی با اشاره به اهمیت انجام کارهای پژوهشی در بحث بیماری کرونا افزود: در کشور در بحث درمان کارهای بزرگی در حال انجام است و مانند دیگر مراحلی که پشت سر گذاشتیم در این مبحث نیز شهید پزشک و پرستار داده ایم.

 معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهمیت مراقبت بیشتر از ورزشکاران در برابر بیماری کرونا به دلیل اینکه بحث سلامتی آنها برای ادامه برنامه های ورزشی اهمیت دارد، گفت: در کل راه حل اصلی در کشورمان در برابر این بیماری آن است که کلا نگذاریم کسی به کرونا مبتلا شود و در مرحله بعد درمان وی کنترل شود.

او افزود: در یک بیمارستان درجه یک دولتی در کشور برای بستری یک روزه فرد با کلیه اقدامات خدماتی به وی هزینه ای ۱۸۳ هزهار تومان دریافت می شود؛ در حالی که روزی حدود ۷۰۰ هزار تومان اکنون برای یک بیمار بستری در بخش ویژه که کرونا دارد هزینه می شود که برای تامین ماسک و دیگر اقلام بهداشتی برای بیمار است.

 معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه البرز از ابتدای شروع کرونا با توجه به تراکم جمعیت بالا یکی از استان هایی بود که بابت آن نگرانی وجود داشت و با بیان اهمیت شناسایی بیماران در فاز اولیه با علائم تب گفت: در البرز با جمعیت بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر باید روزانه ۱ هزار و ۵۰۰ تست تشخیصی کرونا انجام شود.

او افزود: استان های فارس و کهگیلویه تاکنون موفق عمل کرده اند و روزانه در فارس یک هزار و ۷۷۰ تست و در کهگیلویه روزانه ۳۵۰ تست انجام می شود؛ در حالی که آمار روزانه نیاز به انجام تست در این استان ۴۵ مورد بوده است‌ و برای باقی استان های اطراف تست ها را انجام می دهد.

حریرچی گفت: با توجه به این‌که البرز دومین استان پرتراکم کشور است و تردد بسیاری در آن وجود دارد در ابتدا نگران شیوع کرونا در آن بودیم اما خوشبختانه با تدابیر انجام شده میزان شیوع کرونا در البرز و مرگ و میر ناشی از آن به طرز بسیار قابل توجهی پایین بود.

او با بیان این که اکنون شاهد روند نزولی ابتلا به کرونا در البرز هستیم، افزود: از تلاش مقامات استانی و دانشگاه علوم پزشکی البرز برای این دستاورد مهم، قدردانی می شود.

 معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به تراکم بالای جمعیت در البرز، انجام ۳۵۰ هزار سفر روزانه بین این استان و تهران و وجود یک میلیون جمعیت حاشیه نشین در این البرز گفت: رعایت فاصله اجتماعی در البرز علی‌رغم بازگشایی های بخش های مختلف و رعایت مسائل بهداشت فردی باید به حداکثر برسد.

او افزود: افرادی که با بیماران تماس بیشتری داشته اند، قرنطینه شوند تا این روند نزولی بیماری در البرز حفظ شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.