عباسی راد از آبگیری ۸۰۰ هزار مترمکعب بند‌های خاکی در دامغان خبر داد و گفت: این میزان آبگیری به نسبت سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان با اشاره به آبگیری بند‌های خاکی و تورکینست‌های موجود در دامغان در پی بارندگی‌های اخیر، گفت: بالغ‌بر ۸۰۰ هزار مترمکعب بند‌های خاکی و تورکینست‌های موجود بدون هرگونه خسارتی آبگیری شد.

او روند آبگیری بند‌های خاکی دامغان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: میزان آبگیری در بند‌های خاکی و تورکینست‌ها طی بارندگی امسال نسبت به سال گذشته از افزایش ۲۰ درصدی برخوردار است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان بابیان اینکه ۴۰ بند خاکی و تورکینست در سطح این شهرستان وجود دارد، ابراز داشت: پنج بند خاکی و ۳۵ تورکینست در دامغان فعال است که در طول فصول سال و براثر بارش بارندگی آبگیری می‌شود.

عباسی راد با بیان اینکه وجود این بند‌های خاکی و تورکینست‌ها از ورود خسارت به مزارع، باغات و منازل جلوگیری می‌کند، در ادامه تصریح کرد: این میزان آبگیری دربند‌های خاکی و تورکینست‌های دامغان مناطق جنوبی بوده که با احتساب شن چال‌ها میزان آبگیری بیشتر از این برآورد می‌شود.

او از پیشرفت ۹۰ درصدی احداث بند خاکی منطقه مهماندوست در شرق دامغان خبر داد و افزود: احداث این بند خاکی بااعتبار ۲۲۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی تأمین‌شده است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.