مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان اینکه در پی شیوع ویروس کرونا، پروژه‌های حوزه آبخیزداری و آبخوانداری نیز تعطیل شدند، گفت: اکنون روند اجرای این پروژه ها با سرعت بیشتری از سر گرفته می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،کرونا، پروژه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان را متوقف کرد

حمزه احمدی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان اینکه سال ۱۳۹۹ از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به نام سال جهش تولید نامگذاری شده است، گفت: با تلاش بیشتر مسئولان و جلب حداکثری مشارکت مردم، می توان برای تحقق این شعار در جهت اهداف سازمانی و  بهره‌مندی از ظرفیت‌های منابع طبیعی قدم برداشت. 

او با اشاره به نقش مهم و اقدامات موثر منابع طبیعی در حوزه‌های مختلف افزود: منابع طبیعی و آبخیزداری با توجه به رسالت سازمانی خود برای تحقق جهش تولید نیز آماده همکاری با دستگاه‌های متولی بخش تولید کشور اعم از کشاورزی، صنعت و ...  با رعایت نکات فنی، کارشناسی و ضوابط قانونی است. 

احمدی با اشاره به ابلاغ فعالیت‌های جهشی ۹ گانه منابع طبیعی بر اجرای این فعالیت‌ها و اقدامات زیر بنایی سازمان در مجموعه اداره کل تاکید کرد.

او با بیان اینکه ما در مجموعه منابع طبیعی برای آگاه ساختن مردم از اثرات مثبت پروژه‌های منابع طبیعی در منطقه  موظف به تهیه کلیپ، عکس و اسلاید هستیم ، تصریح کرد: این اقدامات با  استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه ها به اطلاع عموم مردم می رسد. 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به تاثیر کرونا بر جامعه و تعطیلی حدود ۲ ماهه در کشور گفت:  پروژه‌های ما در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری نیز با وقفه روبه رو و به اتمام نرسید که برای جبران این وقفه و با توجه به نزدیک شدن فصل گرما در این منطقه، بایستی با نظم و جدیت بیشتری پیگیر روند کار باشیم.

احمدی با اشاره به اهمیت حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی خطاب به همکاران خود در فرماندهی یگان حفاظت و پاسگاه‌های حفاظت از منابع طبیعی شهرستان‌ها، گفت: تنها نباید به گزارش‌های رسیده از طریق ستاد خبری ۱۵۰۴ در خصوص تخریب و تصرف عرصه‌های ملی اکتفا کرد؛  بلکه بایستی گشت و مراقبت مستمر و روزانه در عرصه به ویژه نقاط آسیب پذیر را در اولویت قرار داد تا از کوچکترین تعدی به عرصه‌های انفال جلوگیری به عمل آید.

او تصریح کرد: وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی در فصل تابستان با توجه به گرمی هوا و پوشش علفی خشک دور از انتظار نیست و ضروری است  کلیه اکیپ‌های اطفای حریق مستقر در مناطق بحرانی و همچنین سیار در عرصه‌های ملی با کمک جوامع محلی سازماندهی شده و دیگر ارکان ستاد مدیریت بحران نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل حادثه رسیده و نسبت به اطفای حریق اقدام  کنند. 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: مستندسازی اموال دولتی ادارات، همانند کاداستر انفال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که اراضی این اداره کل را در خصوص بهره برداری بهتر از امکانات مشخص می‌کند.


انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار