در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خراسان جنوبی بر کمک و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در جهت مبارزه با این آفت تاکید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گفت: در کنار فعالیت‌های جهاد کشاورزی و شناسایی کانون‌های این آفت ضروری است سایر ارگان‌ها نیز کمک کنند.

او افزود: باید اطلاع رسانی به موقع و آگاهی لازم به کشاورزان و عشایر داده شود تا از چرای دام‌ها در مناطقی که درگیر آفت هستند، جلوگیری شود.

قوسی رئیس جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه سه شهرستان ما درگیر این آفت شده اند، گفت: تا کنون ۲۴ کانون درگیر شناسایی شده و در برخی از آن‌ها جمعیت ملخ کم شده، اما در ۶ کانون مبارزه با این آفت همچنان ادامه دارد و به دنبال این هستیم که در مرحله تخم ریزی ملخ مبارزه را انجام دهیم تا شرایط به مقابله با نسل‌های ۲، ۳ و ۴ این آفت نرسد.

در این نشست که فرماندارن سایر شهرستان‌های استان از طریق ویدویو کنفرانس در جلسه حضور داشتند، در خصوص نیازمندی‌های خود برای مقابله با آفت ملخ صحرایی بحث و گفت و گو کردند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.