استاندار اردبیل گفت:۱۷۲واحد تولیدی و صنعتی در حوزه صنعت و کشاورزی استان اردبیل در سال ۹۹ احیاء و تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه بررسی و تعیین تکلیف واحد‌های تملیکی بانک‌ها و احیای واحد‌های راکد گفت: از ۷۴۶ مورد دامپروری و تولیدی حوزه کشاورزی ۲۵۲ مورد راکد بوده که ۷۰ مورد در سال ۹۸ تعیین تکلیف شده است.

او افزود: در سال جاری نیز با تلاش سازمان جهاد کشاورزی ۷۰ مورد بررسی و احیاء می‌شوند که از تعداد واحد‌های اشاره شده تعداد ۱۲۳ مورد قابل احیاء است و براساس اعلام این سازمان ۶ واحد در یک ماه گذشته به چرخه تولید و فعالیت برگشته اند.

استاندار اردبیل همچنین در رابطه با احیای واحد‌های حوزه صنعت و معدن اظهار کرد: در سال ۹۸ از تعداد ۱۵۸ واحد قابل احیاء ۵۶ مورد به چرخه فعالیت برگشته اند و از ۱۹۹واحد راکد۱۰۲ واحدصنعتی در سال ۹۹تعیین تکلیف می‌شوند و قرار است ۷۷ واحد نیز تغییر کاربری و واگذار شوند.

بهنام جو با بیان اینکه واگذاری یکی از واحد‌های راکد به بخش خصوصی در ماه اول سال ۹۹ یکی از اقدامات شاخص بود افزود: به گفته سرمایه گذار بعد از تعمیر و احیاء این واحد برای هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

او تصریح کرد:حوزه‌های صنعت و کشاورزی واحد‌های راکد قابل احیاء را بر اساس میزان اشتغال و ارزش ریالی با برش شهرستانی احصا کرده اند و برای تعیین تکلیف این واحد‌ها باید فرمانداران نیز پای کار بیایند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه واحد‌های تملیکی بانک‌ها در استان باید تعیین تکلیف شوند افزود: سیاست دولت در سال جهش تولید، تعیین تکلیف کلیه واحد‌های تملیکی بانک‌های عامل است و طبق آخرین آمار ۴۴ واحد تملیکی در اختیار بانک‌های استان قرار دارد.

بهنام جو تصریح کرد: به منظور تسریع روند واگذاری و تعیین تکلیف واحد‌های راکد باید جلسه مستقلی با مدیران بانک‌ها و صاحبان واحد‌ها در محل استانداری برگزار شود.

او با اشاره به اینکه واحد‌های تملیکی باید از سوی دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری پیگیری شود اظهار کرد: این واحد‌ها باید در اسرع وقت احصاء شده و واحد‌های قابل احیا از طریق مزایده، واگذار و اقاله و همچنین واحد‌های غیر قابل احیا مشخص شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.