رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به دلیل شروع موج دوم کرونا در استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، فرزین رضاعی با بیان اینکه رعایت هشدار‌های بهداشتی در میان مردم کمرنگ شده، گفت: در یک بازدید میدانی میان بازار و مجتمع‌ها و پاساژ‌ها آنچه دیده شد رعایت نکردن طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند است به طوری که تجمعات گوناگونی توسط مردم آن هم بدون ماسک و دستکش صورت می‌گیرد.

او افزود: مردم نباید روال پیش رو را عادی ببینند و لازم است از هرگونه تجمع دوری کرده و ماسک و دستکش به خصوص مغازه داران و بازاریان داشته باشند.

رضاعی همچنین به ممنوع بودن برگزاری مراسمات عزا و عروسی، نمازجماعت و هرگونه مراسم و برنامه‌ای که منجر به تجمع شود اشاره کرد و گفت: ستاد ملی کرونا باید نسبت به این موارد اظهار نظر کرده و اجازه فعالیت دهد لذا تا اطلاع ثانوی هرگونه برنامه‌ای که منجر به تجمع شود منع بوده و حق برگزاری آن وجود ندارد.

او برای چندمین بار نسبت به وجود تهویه مناسب در پاساژ‌ها و مجتمع‌ها و مغازه‌ها تأکید کرد و وجود تهویه مناسب را برای جلوگیری از انتقال بیشتر ویروس مهم دانست.

رضاعی ضمن هشدار برای شروع موج دوم کرونا، تصریح کرد: اگر مردم طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند را رعایت نکنند و همچنان وضعیت را عادی ببینند باید متظر موج دوم که په بسا شدیدتر هم خواهد بود، باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.