سرهنگ رضا بینقی گفت: کشف پرونده‌های مهم در زمینه قاچاق سال گذشته در استان سمنان ۵۳۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ رضا بینقی رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: پرونده‌های قاچاق کالای کشف شده با ارزش ریالی بیش از پنج میلیارد ریال پرونده‌های مهم گفته می‌شود.

او ادامه داد: ارزش ریالی کالا‌های قاچاق کشف شده شده در استان سمنان سال گذشته ۵۶۲ میلیارد ریال است که نسبت به سال ۹۷، ۵.۵ درصد ارزش ریالی کشفیات قاچاق افزایش یافت.

سرهنگ بینقی بیان کرد: کالای دخانی، دام سبک و دام سنگین، تجهیزات رایانه‌ای، تجهیزات پزشکی، کود و سموم شیمیایی، سوخت و مواد خوراکی از جمله کالا‌های قاچاق کشف شده در استان سمنان در سال گذشته است.

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان تصریح کرد: ۶۷۴ نفر سال گذشته در زمینه قاچاق در استان دستگیر شدند که طبق آمار تعداد دستگیر شده‌ها در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۳.۵ درصد افزایش یافت.

سرهنگ بینقی تصریح کرد: ۱۰۰ درصد باند‌های قاچاق کالا سال گذشته به منظور مبارزه با قاچاق برای رونق تولید متلاشی شدند و انتظار می‌رود در سال جهش تولید نیز با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی مبارزه با قاچاق جدی‌تر پیگیری شود.

او گفت: پلیس با جدیت انبار‌ها و مبادی ورودی شهر‌های استان را به منظور مبارزه با قاچاق کنترل می‌کند و شهروندان نیز می‌توانند نکات مشکوک را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.