فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان از ارسال پیامک با عنوان اختصاص سبد کالا به قصد کلاهبرداری از کاربران هشدارداد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ علی حسینی فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان گفت: فیشینگ کاران ، اطلاعات بانکی کاربران را با ایجاد سایت های جعلی و هدایت آن ها به درگاه های جعلی پرداخت بانکی، سرقت و نسبت به کلاهبرداری ازآنان اقدام می كنند.

او با بیان اینکه کلاهبرداران با ادعای اختصاص سبد کالای خانواده به افراد به صورت پیامکی ،کاربران را به لینک های مورد نظر خود هدایت می کنند افزود: سپس با بدست آوردن اطلاعات حساب بانکی افراد، اقدام به خالی نمودن حساب آن ها می كنند.

سرهنگ حسینی بیان داشت: کاربران فضای مجازی مراقب باشند، سایت هایی که آنها را به درگاههای پرداخت بانکی هدایت می کنند ، می تواند توسط فیشینگ کاران طراحی و اطلاعات حساب های بانکی آنان را سرقت کنند.

 فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان گفت: کاربران دقت کنند آدرس‌های درگاه‌های بانکی با پروتکل https و نماد shaparak.ir شروع می‌شود و شهروندان باید در استفاده از صفحات پرداخت بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده کنند و به پیامک ها و تماس های تلفنی که منبع و مبنای آن مشخص نیست اعتماد نکنند و از واقعی بودن سایت و امن بودن درگاه های معرفی شده مطمئن شوند تا در دام کلاهبرداران فضای مجازی گرفتار نشوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.