تولید سالیانه ۱۷ گیگابایت برق در نیروگاه سد گلپایگان

مدیر پروژه نیروگاه برق‌آبی سد گلپایگان گفت:سد گلپایگان با تولید سالانه ۱۷ گیگابایت برق پایدار، کمک به پایدار بودن شبکه برق این شهرستان می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد واحدی‌نژاد مدیر پروژه نیروگاه برق‌آبی سد گلپایگان اظهار داشت: نیروگاه برق‌آبی سد گلپایگان شامل سامانه انتقال آب به طول ۲۸۵ متر و ۶۰ متر تونل چهار در چهار و ۱۶۰ متر لوله پرستال و لوله فلزی به قطر ۲ متر است که در سمت چپ سد قرار می‌گیرد و به صورت مدفون تا محل نیروگاه برق آبی می‌رود.

مدیر پروژه نیروگاه برق‌آبی سد گلپایگان ادامه داد: این نیروگاه شامل دو واحد توربین فرانگسیس هر کدام با صورت جداگانه دو مگابایت و در مجموع ۴ مگابایت است که سالانه با تولید ۱۷ گیگابایت برق پایدار، کمک به پایدار بودن شبکه برق شهرستان گلپایگان است.

او افزود: پروژه احداث نیروگاه برق‌آبی سد گلپایگان اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد که برنامه‌ریزی برای پایان کار ۲۴ ماه است.

واحدی‌نژاد: فاز ساختمانی پروژه از ابتدای اردیبهشت ماه شروع شده است و دلیل تاخیر آن شیوع بیماری کرونا و تعطیل شدن کارگاه‌ها و استعلام‌هایی از آب منطقه‌ای اصفهان بود که اکنون در روند اجرا قرار گرفته است.

مدیر پروژه نیروگاه برق‌آبی سد گلپایگان گفت: حجم آب در پشت سد گلپایگان و کار در نزدیکی دیواره قدیمی سد گلپایگان اجازه استفاده از مواد آتش‌زا را نمی‌دهد و کار با بیل مکانیکی و سنتی انجام می‌شود که احداث نیروگاه را زمان‌بر می‌کند.

در استان اصفهان نخستین نیروگاه برق آبی در بهمن ماه سال ۹۸ در گلپایگان توسط معاون وزیر نیرو کلنگ زنی شد که ظرف مدت دو سال با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع:فارس

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۸:۰۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
مجید جان دلبندم گیگا وات نه گیگا بایت .می گویند حجم مصرف اینترنت یا فضای ذخیره سازی کامپیرتری که به ازای هر 1024 مگابایت تعریف می شود.با گیگا وات تفاوت دارد
آخرین اخبار