استاندار کرمانشاه گفت : برای رسیدن به میانگین بیکاری کشور نیاز به سرمایه‌گذاری سالیانه ۲۰ هزار میلیارد تومان در استان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛«هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه گفتد: جذب این حجم سرمایه گذاری در استان به راحتی امکان پذیر نیست چرا که از یک طرف دولت امکان انجام این کار را ندارد و از طرفی درصد قابل توجهی از جمعیت ۲ میلیون نفری استان سرانه درآمدی پایینی دارند.

او نرخ بالای بیکاری را نشان دهنده همین سرانه پایین درآمدی در استان دانست و گفت : در زمینه جذب تسهیلات بانکی عملکردمان خوب بوده اما نتوانسته ایم در ۲ سال گذشته از بازار سرمایه به خوبی استفاده کنیم.

 بازوند،گفت: سال ۹۸ مبلغ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات چهار درصد در استان کرمانشاه پرداخت شده است اما با اینکه ۲ هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در بازار سرمایه وجود دارد نتوانسته ایم در این زمینه موفق باشیم.

او استقبال مردم در خرید سهام شستا را نمونه این بازار سرمایه دانست و افزود: اساتید دانشگاه استان باید در زمینه برطرف کردن موانع جذب این جریان سیال که بیشتر جنبه نرم افزاری دارد، کمک کنند.

استاندار کرمانشاه نسبت به احتمال افزایش تورم در ماه‌های آینده در نتیجه کمک‌های نقدی دولت و احتمال فروش سهام عدالت توسط مردم هشدار داد و گفت: دولت ۲۳ هزار میلیارد تومان نقدینگی به آسیب‌دیدگان کمک کرده است و با آزادسازی سهام عدالت و احتمال فروش این سهام نقدینگی بیشتری به دست مردم می‌رسد.

او این حجم نقدینگی را زنگ خطری برای افزایش زیاد تورم در چند ماه آینده اعلام کرد.

 او،اغزود: ۱۱ هزار نفر در استان تقاضای دریافت بیمه بیکاری داشته‌اند که هفت هزار نفر واحد شرایط دریافت هستند.

بازوند با اشاره به مجموعه نگرانی‌ها بابت چالش‌های پیش رو در دوران پساکرونا گفت: اساتید دانشگاه باید با بدنه اجرایی و مدیریتی ارتباط داشته باشند و در جلسات تخصصی شرکت کنند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به زلزله آبان ۹۶ کرمانشاه گفت: انتظار داریم اساتید دانشگاه های رازی و صنعتی نسبت به ویرایش آیین نامه ۲۸۰۰ پیش قدم شوند.

 بازوند افزود: برخی از موارد آیین نامه ۲۸۰۰ در گذشته مجاز شناخته شده اند که باید اصلاح و سازندگان نسبت به رعایت آنها مکلف شوند.

او نمونه مشکل به وجود آمده در نتیجه این موضوع را تخریب بیمارستان اسلام آبادغرب با وجود فاصله ۱۰۰ کیلومتری از کانون زلزله دانست و گفت: این آیین نامه به پیمانکار بیمارستان اختیار استفاده کردن یا نکردن از دیوار برشی در قسمت هایی از ساختمان را داده بود در حالی که باید نسبت به استفاده از دیوار برشی مکلف می شد.

بازوند گفت: اگر حتی ۶۵ درصد آیین نامه ۲۸۰۰ در ساختمان ها رعایت می‌شد خسارت ۱۰ هزار میلیارد تومانی در زلزله به بار نمی آمد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.