رئیس‌جمهور آمریکا پس از ماه‌ها، گزینه پیشنهادی خود برای تصدی سفارت این کشور در اوکراین را معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نامزد پیشنهادی خود برای تصدی سفارت این کشور در اوکراین را معرفی کرد.

کاخ سفید روز جمعه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد ترامپ، کیت دیتون، مدیر فعلی مرکز جورج مارشال در آلمان و مشاور ارشد دفاعی آمریکا در امور اوکراین را برای تصدی این پست در نظر گرفته است. دیتون همچنین به مدت ۴۰ سال در ارتش آمریکا خدمت کرده و رئیس بخش استراتژی، برنامه و سیاست پنتاگون بوده است.

از زمان برکناری ماری یووانویچ، سفیر سابق آمریکا در اوکراین، این پست دیپلماتیک خالی مانده است. برکناری وی ارتباط مستقیمی با پرونده رسوایی اوکراین‌گیت ترامپ داشت که در نهایت به طرح استیضاح او در کنگره این کشور انجامید.

ترامپ در مه ۲۰۱۹ یووانویچ را که از دوران باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، سفیر این کشور در اوکراین بود از سمتش برکنار کرد. برکناری او نقش اساسی در طرح استیضاح ترامپ داشت و در زمان شهادت دادن او در مقابل کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان نیز ترامپ در توئیترش به شدت به او تاخت و از او انتقاد کرد. او در واکنش به اخراجش گفت که این اقدام «بی‌پایه و بر اساس ادعا‌های نادرست افرادی است که آشکارا انگیزه‌های سوال برانگیزی دارند.

در پی افشای مکالمه جنجالی ترامپ و همتای اوکراینی او در روز ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز تحقیقات درباره این رسوایی که به «اوکراین گیت» مشهور شده را اعلام کرد.

ترامپ پس از بیل کلینتون (چهل‌ودومین رئیس‌جمهور) و اندرو جانسون (هفدهمین رئیس‌جمهور)، سومین رئیس‌جمهور آمریکاست که طرح استیضاح او در مجلس نمایندگان تصویب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار