گروهی از نمایندگان پارلمان انگلیس با ارسال نامه‌ای به نخست‌وزیر این کشور خواستار تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی در صورت پیشبرد طرح الحاق کرانه باختری شدند.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، نزدیک به ۱۳۰ نفر از اعضای پارلمان انگلیس، از جمله وزاری سابق دولت محافظه کار، در نامه‌ای از بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور خواستند تحریم‌هایی علیه کابینه جدید ائتلافی رژیم صهیونیستی به دلیل تصمیم آن برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی اعمال کند.

این نامه که به امضا لرد پاتن، رئیس سابق حزب محافظه کارو اندرو میچل، وزیر سابق توسعه بین المللی انگلیس رسید، با تاکید بر قوانین بین المللی، الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را غیرقانونی دانست.

امضا کنندگان این نامه یادآور شدند پس از الحاق کریمه از سوی روسیه، دولت لندن هیچ تردیدی برای تحریم این کشور به خود راه نداد و اقدام برای درباره الحاق کرانه باختری، با پاسخ مشابه همراه خواهد بود.

انگلیس جز کشور‌های اروپایی است که روز جمعه به وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص الحاق کرانه باختری هشدار داد، اما اعمال تحریم اقتصادی علیه این رژیم اقدامی بی سابقه در محکومیت الحاق کرانه باختری خواهد بود.

در این نامه آمده است رژیم صهیونیستی از شیوع ویروس کووید-۱۹ برای پیاده سازی طرح خود در الحاق کرانه باختری استفاده می‌کند و بسیار مهم است که انگلیس برای جلوگیری از این کار تمام تلاش خود را بکار گیرد.

روز گذشته کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: سفرای انگلیس، آلمان، فرانسه، ایرلند، هلند، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، بلژیک، دانمارک، فنلاند و اتحادیه اروپا بطور رسمی مخالفتشان را با این اقدام به وزارت خارجه اسرائیل اعلام کردند.

هفته گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد اطمینان دارد که می‌تواند شعار انتخاباتی خود مبنی بر الحاق بخشی از کرانه باختری را طی چند ماه آینده عملی کند. نتانیاهو همچنین مدعی شد که فرآیند الحاق بخشی از کرانه باختری طی ماه‌های آتی آغاز خواهد شد.

اخیرا مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با نشان دادن چراغ سبز به تل‌آویو گفت الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اقدامی است که اسرائیل باید درباره آن تصمیم‌گیری کند و واشنگتن دیدگاه‌های خود را در اختیار تل‌آویو قرار خواهد داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی طرحی موسوم به معامله قرن ضمن نادیده گرفتن قدس به عنوان بخشی از تمامیت ارضی فلسطین، بخش عمده‌ای از کرانه باختری را هم تقدیم به صهیونیست‌ها کرده است. قرار است این طرح در کنست تصویب شده و سپس وارد فاز عملیاتی شود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا رحمتت کنه سردار سلیمانی.
نیستی ببینی بعد از تو منطقه به چه اشوبی کشیده شده.
هر موشی ادعای شیر بودن میکنه. داعس دوباره داره حمله میکنه. اسرائیل هم از یه طرف میزنه تو سر سوریه از یه طرفم واسه کرانه باختری نقشه میکشه.
تا تو بودی همه اینا تو سوراخاشون قایم شده بودن !!!
آخرین اخبار