رئیس دانشگاه آزاد گفت: شاخص جدیدی به نام «کارآمادگی» برای دانشجویان دانشگاه آزاد درنظر داریم تا در زمان فارغ التحصیلی محک زده ‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد در مراسم افتتاح اولین سرای نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: ساختمان‌های دانشگاه آزاد مرکز تهران؛ در راستای تغییر ریل دانشگاه و بر اساس سند دانشگاه اسلامی به مراکز و اکو سیستم نوآوری تبدیل خواهد شد.

او افزود: این حرکت، نوید بخش این است که دانشگاه در مسیر تحول است. با این کار فضای مناسبی در مرکز شهر برای آموزش جدید فراهم می‌شود.

طهرانچی تصریح کرد: تغییر ریل دانشگاه در مسیر تحول در دانشگاه بود تا دانشگاه آزاد به دانشگاه کارآفرین و حل مسئله تبدیل شود.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: برای رسیدن به این موضوع کل ایران را هدف قرار داده ایم تا این اکوسیستم‌های نوآوری در سراسر کشور در خدمت جوانان قرار بگیرد و موتور حرکت و جهش تولید باشد.

طهرانچی بیان کرد: در حال بررسی شتاب دهنده‌هایی هستیم که توسعه منطقه‌ای را در سطح کشور دنبال کنند.

او افزود: در واقع از همه ظرفیت ۴۰۰ واحد دانشگاه آزاد برای نوآوری استفاده می‌شود. امسال رسالت ما در خدمت درآوردن دانشگاه برای توسعه اقتصادی است.

رئیس دانشگاه آزاد بیان کرد: دانشگاه‌های نوآور را به نقشه راهی در منطقه نوآوری پردیس فراهم کردیم؛ به همین منظور دانشگاه‌ها به اکوسیستم منطقه نوآوری پردیس می‌پیوندند زیرا دانشگاه‌های ما در خدمت توسعه نظام هستند.

او گفت: شاخص جدیدی به نام «کارآمادگی» برای دانشجویان دانشگاه آزاد اضافه می‌کنیم و دانشجو در زمان فارغ التحصیلی از این حیث محک زده می‌شوند.

شرکت بیش از ۵۰ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد در کلاس‌های مجازی

طهرانچی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:  از ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو، تعداد ۵ میلیون ۱۷۲ هزار دانشجو از ۱۶ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت در کلاس‌های مجازی دانشگاه آزاد شرکت کرده اند.

رئیس دانشگاه آزاد بیان کرد: تعداد استاد _ کلاس تشکیل شده در دانشگاه آزاد ۴۵۶ هزار در کل کشور بوده به جز کلاس‌های استان تهران که اگر به این تعداد به یک سوم دیگر نیز اضافه کنیم، چیزی حدود ۶۰۰ هزار استاد _کلاس از فروردین تشکیل شده است. یعنی بیش از ۵۰ درصد دانشجویان در کلاس‌های آنلاین شرکت کرده اند.

او تصریح کرد: در کنار این، تعداد زیادی دانشجوی دیگر نیز وجود دارند که از کلاس‌های آفلاین استفاده کرده اند. با این آمار، دانشگاه آزاد در حال تبدیل شدن به بزرگترین دانشگاه مجازی دنیا است.

طهرانچی گفت: تفاوت ماهوی بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های کشوری وجود دارد و دانشگاه‌های کشوری مثل ما پراکندگی ندارند. از ستاد ملی کرونا و بخش آموزش عالی می‌خواهیم که به ظرفیت دانشگاه آزاد توجه کنند.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: شهر‌های زیادی در وضعیت سفید قرار دارند و با توجه اینکه ما در این شهر‌ها واحد داریم، دانشجویان می‌توانند سر کلاس حاضر شوند.

طهرانچی ادامه داد: با وزارت علوم و ستاد ملی مبارزه با کرونا مذاکراتی داشته ایم که وضعیت این دانشگاه را متفاوت از سایر دانشگاه‌ها ببینند و شرایط ما را برای ارائه خدمات مطلوب ببینید، ولی هنوز هیچ گونه مذاکره‌ای با ما نکرده اند.

او گفت: اعلام کردیم به محض اینکه وضعیت هر شهری که از لحاظ شیوع کرونا، سفید اعلام ‌شود، دانشجویان دانشگاه آزاد می‌توانند با حضور در واحد نزدیک به محل سکونت فعالیت داشته باشند.

ایجاد دانشگاه نوآور در دانشگاه واحد پردیس

در ادامه محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد تهران با بیان اینکه دانشگاه آزاد در حال تغییر نسل است، اظهار کرد: در تلاشیم که از وابستگی به شهریه خارج شویم و رشد بر اساس شرایط روز را داشته باشیم و تبدیل به دانشگاه مسئله محور شویم.

آقامیری گفت: به زودی این دانشگاه را به عنوان یک دانشگاه نوآور معرفی خواهیم کرد تا در آینده مدلی جدید از دانشگاه ارائه شود.

رئیس دانشگاه آزاد تهران گفت: امیداوریم این دانشگاه به سه ماموریت آموزش عالی، فناوری و کسب و کار جدید جامه عمل بپوشاند.

آقامیری افزود: دانشگاه پردیس نیز با توجه به اینکه در پارک پردیس قرار دارد تبدیل به دانشگاه نوآور می شود.

او تصریح کرد: دانشگاه آزاد  تهران در حوزه کسب و کار تلاش می‌کند تا رشد علم و فناوری را با مراکز نوآوری تحقق بخشد.

جهش تولید، جز از طریق تزریق نوآوری امکان پذیر نیست

همچنین اسماعیل قادری فر، رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی اظهار کرد: سرای نوآوری با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راس ساختمان‌های دانشگاه آزاد؛ قرار است به مراکز نو آوری تبدیل ‌شود.

قادری فر افزود: این مرکز نوآوری یک فضای ۸ هزار متری است که در آن ۵ شتابدهنده مستقر هستند. این مرکز نوآوری دسترسی به دانشگاه‌های مختلف دارد که می‌تواند برای فعالیت دانشجویان بسیار مفید باشد.

او تصریح کرد: اوایل خرداد سرای نوآوری منطقه پونک را افتتاح خواهیم کرد و همچنین در واحد هنر و نوآوری را در خیابان فلسطین که اختصاص به هنر‌های خلاق دارد در قالب فاز اول افتتاح می‌شود. باید بگویم جهش تولید باید با کار نوآورانه در این مراکز محقق خواهد شد.

قادری فر گفت: افتتاح و راه اندازی این مراکز در راستای تحقق بخشی به زیست بوم نوآوری و فناوری کشور است. در همین راستا مراکز دانشگاه آزاد را با سرا‌های نوآوری به عنوان جزئی از زیست بوم فناوری و نوآوری کشور ، دنبال می‌کنیم.

او ادامه داد: این مجموعه به سرای جامعی برای توسعه زیست بوم فناوری تبدیل خواهد شد.

قادری فر تصریح کرد: جهش تولید، جز از طریق تزریق نوآوری و تزریق نوآوری جز از طریق پرداختن به مسائل نوآوری امکان پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
ارزﻳﺎبی ﻋﻤﻠﻜﺮد اساتید دانشگاه آزاد با ایجاد سامانه نظرسنجی دانشجویان
Iran (Islamic Republic of)
Saba
۰۹:۰۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
بزرگترین خدمت شما راستگویه. چرا با تغیر مکان دانشگاه اسم دانشگاه را عوض نمی کنید وقتی در شمال تهرانید نامش چرا تهران مرکز باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
جلوی تقلب در امتحانات پایانترم دانشگاه آزاد را بگیرید . برخی دانشجویان نه سرکلاس درس حضو دارند نه سرجلسه امتحان فقط نمره از استاد میخرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا سرفصل های وزارت علوم در دانشگاه آزاد تدریس نمیشود ؟؟
Luxembourg
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
هزینه های که از دانشجویان دانشگاه آزاد دریافت می به اندازه هزینه های که از کودکان در مهد کودک می گیرند نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
جلوی تقلب در امتحانات پایانترم دانشگاه آزاد را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
پ.ن
۲۲:۳۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام خدمت شما.دانشجوی دکتراهستم .واقعاازاین سیستم آنلاین راضی نیستم.همه ی درسها را هم که دانشجویان تدریس میکنن.قطع ووصل شدن نت هم مشکل دیگه ای هست برای ما.فقط این ترم شهریه پرداخت کردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
همه ی ۷میلیون دانشجودردانشگاه آزادو...فقط به یک چیزفکرمی کنند وقت گذرانی ویک کاغذبی،مصرف به اسم مدرک.انوقت شماچقدرخوش خیالیت توسعه فناوری.‌...آره ،حتما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
جعل پایان نامه . موضوعات تکراری پایان نامه ها به اوج خود رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایجاد سالن مراقبت از امتحانات دانشگاه آزاد
Iran (Islamic Republic of)
**
۱۹:۲۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
الکی شعار ندید با این دانشگاه آزادتون اون همه پول می گیرید استادها درس نمیدن یا‌پیداشون نیس یا سیستم اشکال داره اون همه شهریه مفت بریز ب حسابشون هزینه نت از ی طرف تدریس نکردن شون ،اصلا چرا دانشگاه آزاد و باز نمیکنند پول مفت می گیرید وقتی کلاس تشکیل نمیشه این چ دانشگاهی هس دانشگاه آزاد و باز کنید ما کلاس حضوری میخوایم ن شعار الکی ک مجازی ک هیچ خبری نیس
Iran (Islamic Republic of)
Raha
۱۹:۲۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
والا ما ک‌نتونسیم تو کلاس های دانشگاه آزاد شرکت کنیم یا سیستم قط و وصل میشه یا استاد تشکیل نمیده یا صدای استاد قط و وصل میشه فقط داریم پول مفت ب جیب دانشگاه آزاد می ریزم اخه چرا دانشگاه آزاد و باز نمیکنند مگه ما بجه ایم ک نتونستم بهداشت و رعایت نکنیم الکی الکی شهریه میدیم استادها خودشون و راحت کردن اصلا اضافه با هزار بدبختی پول در بیار می بده ب دانشگاه بدون اینکه کلاس تشکیل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگه با تغییر نام ، کیفیت تغییر میکنه ؟ بازی با الفاظ و واژه ها طی سالهای گذشته لطمات زیادی به اتماد عمومی جامعه دانشگاهی زده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای دکتر آقامیری ! اصلا میدونید کلاسهای مجازی این ترم ما تشکیل نشده و اساتید هم پیدا نیستند ؟ وقتی نمیتونید کلاس مجازی تشکیل بدهید شهریه رو عودت بدهید نه اینکه شعار پشت شعار بدهید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای دکتر طهرانچی لطفا بیخیال دانشگاه آزاد بشید و با دوستان تشریف ببرید نسل سوم چهارم و پنجم رو با سرای نوآوری و اکوسیستم و ......... جای دیگه ای آزمون و خطا کنید .طی این دوسال و نیم چقدر به دانشگاه آزاد خسارت زدید ؟