رئیس فدراسیون کشتی گفت: برای آنکه حق کسی در رسیدن به دوبنده تیم ملی ضایع نشود مسابقات انتخابی را برگزار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، «علیرضا دبیر» درباره چرخه انتخابی تیم ملی که مشخص شده است اظهار داشت: از انستیتو روز اول خواستم چرخه انتخابی تیم ملی را تعیین کند، این را از سرمربی یا افراد دیگری نخواستم. چند ماه قبل از اینکه به فدراسیون بیایم تدوین چرخه انتخابی را در ذهن داشتم. از سوریان، کاوه و دیگران خواستیم بیایند نظرشان را بدهند، اما با همه احترامی که برایشان قائل هستم تصمیم‌گیری در این مورد را به انستیتو واگذار کردم.

دبیر: مسابقات انتخابی می‌گذاریم تا حقی از کسی تضییع نشود/ از فدراسیون کشتی حقوق نمی گیرم

وی تصریح کرد: در این چرخه مشخص شده کسانی که مدال آور هستند از کجا وارد انتخابی شوند. کسانی که مدال یا سهمیه هم ندارند از کدام بخش انتخابی باید کشتی بگیرند و برخی کشتی‌گیران مانند «حسن یزدانی» که هم سهمیه گرفته و هم مدال کسب کرده‌اند و مشخص شده که از کجا باید کشتی بگیرند.


بیشتر بخوانید: گرایی: بلاتکلیفی اذیت کننده است/ امیدوارم المپیک سال آینده برگزار شود


وی افزود: خود من در زمان کشتی‌گیری نه اینکه انتخابی نگیرم بلکه انتخابی را دور می‌زدم. می‌گفتم در جام تختی کشتی می‌گیرم بعد می‌رفتم جام‌جهانی و بعد هم مسابقات جهانی؛ یا اینکه برخی انتخابی نمی‌گرفتند و نمی‌شد کار خاصی هم مقابلشان انجام داد.

رئیس فدراسیون با بیان اینکه حسن یزدانی هم برای ملی پوش شدن باید همه حریفان را شکست دهد گفت: بحث طراحی انتخابی شروع شده هر چند خیلی‌ها می‌گویند نمی‌شود، اما کارمان را انجام می‌دهیم. مگر در آمریکا و روسیه کشتی گیران با انتخابی به تیم ملی نمی‌رسند؟ به «کامران قاسم پور» گفتم از خدایت باشد که در وزن حسن یزدانی هستی چرا که او را ببری می‌توانی قهرمان جهان شوی. یزدانی هم باید حریفانش را در داخل ببرد و به جهانی برود و یا اینکه کشتی‌گیری که یزدانی را شکست داده عضو تیم ملی خواهد شد قانونی است که طراحی و اجرا خواهد شد. اینطور نیست که حسن یزدانی همینطوری ملی‌پوش شود. خود من را در قدیم مدام به مسابقات اعزام می‌کردند که ببازم، اما می‌بردم. هزینه اعزام‌های خارجی زیاد است، اما لازمه انتخاب ملی‌پوشان خواهد بود. ما ۳ مورد بی مدال، مدال دار و بی سهمیه را در نظر گرفتیم تا هر کدام بدانند از کجا و به چه شکلی باید در چرخه انتخابی وارد شوند. با اینکه رییس فدراسیون کشتی خودش کشتی‌گیر انتخاب کند، مخالفم و اصلا اینگونه نخواهد بود.

قهرمان المپیک درباره اینکه آیا امکان برگزاری اردو‌ها در قرنطینه خواهد بود یا خیر، گفت: به اردوی دراز مدت اعتقادی ندارم. خود «حمید سوریان» اگر همیشه در اردو‌ها نبود به طور قطع باشگاه بابک هیچ وقت تعطیل نمی‌شد. خودم وقتی کشتی می‌گرفتم، به باشگاه‌های مختلف که می‌رفتم خیلی‌ها برای کشتی می‌آمدند و انگیزه می‌گرفتند. وقتی المپیک ۱۵ ماه تاخیر افتاده، در حال حاضر برای برگزاری اردو یا انتخابی در چنین شرایطی زود است.

دبیر: مسابقات انتخابی می‌گذاریم تا حقی از کسی تضییع نشود/ از فدراسیون کشتی حقوق نمی گیرم

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به هزینه‌های بالای اردو‌ها گفت: تیم ملی کشتی فرنگی فقط در رده بزرگسالان روزی ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه غذا خوردنشان است. حالا آب و برق و گاز و هزینه‌های سایر رده‌ها هم حساب کنید. بودجه فدراسیون در مجموع ۱۲ میلیارد از طرف وزارت ورزش بوده که هنوز ۳ میلیارد آن را نگرفتیم، ۲ میلیارد هم بودجه از طرف کمیته المپیک است و از آن طرف هم ۵۸ میلیارد تومان بدهی داریم. خب در این شرایط باید چکار کنم؟ خودم کشتی‌گیر بوده ام و می‌دانم اردوی دراز مدت برای کشتی سم است. اینطور نیست که اردو مثل هتل باشد، کشتی گیر زجر و سختی می‌کشد. به شخصه معتقدم اردوی دراز مدت خوب نیست و البته این نظر شخصی من است و باید بدانم سرمربیان تیم‌های ملی نظرشان چیست.

قهرمان جهان با اشاره به انتخاب سرمربیان رده‌های پایه گفت: باید بگویم فقط درباره یکی از مربیان پایه نظر داشتم. «محسن کاوه» گزینه‌های مختلفی داشت. تا ۳۰ گزینه در کشتی آزاد و همین تعداد نیز در کشتی فرنگی داشتم. خودم در یک رده واقعا مخالف انتخاب یک نفر بودم، اما مدیر تیم ملی انقدر اصرار کرد تا مجاب شدم. از کسانی که انتخاب می‌کنم کار می‌خواهم. خواب ندارم و دوستان می‌دانند همیشه در فدراسیون هستم و از همه کار می‌خواهم.

دبیر درباره برنامه فدراسیون کشتی برای حضور اعضای ایرانی در کمیسیون‌های اتحادیه‌های جهانی گفت: هر کجا که در کمیسیون‌های اتحادیه نفر داشته‌ایم ارتباطی بوده و فقط عضویت در هیات رییسه اتحادیه بر اساس انتخابات است. سوریان نماینده ما در اتحادیه جهانی است. مثل قبل هم پول نداریم خرج کنیم. قبلا دلار ۳ هزار تومان بوده الان ۵ تا ۶ برابر شده است. سوریان شناخته شده است مثلا وقتی برای مسابقات جهانی قزاقستان رفتیم مردم دور او بودند. خود او هم ظرفیت دارد و می‌تواند خیلی کمک کند.

دارنده سه مدال نقره جهان ادامه داد: فدراسیون کشتی از ۵۰ سال قبل حتی یک برگ سند و یا طرح نداشته که قرار است مثلا ۴ سال دیگر به کجا برسیم. آمریکا وقتی به سکوی جهانی نرسید طرح توسعه کشتی را به دانشگاه برد و دقیقا به جایی رسید که در یکسال قهرمان هر ۳ رده جهان شد. ما هم باید طرح داشته باشیم. نزدیک ۲۰ نفر آدم کارشناس را جمع کردیم تا برنامه‌هایشان را بدهند و با بچه‌های دانشگاه شریف قرارداد بستیم که تا ۲۰۲۸ هر سال در چه مسیری هستیم و به کجا می‌رسیم و تا وقتی من از فدراسیون رفتم نفر بعدی بداند در کجای کار هستیم و هدف چیست.

وی با بیان اینکه در مباحث فنی تیم ملی دخالت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: همیشه موردی تصمیم گرفتیم چکار کنیم و همیشه با آزمون و خطا بوده است. نمی‌گویم از دوستان بیشتر می‌فهمم، اما بالاخره من هم بحث‌های فنی را می‌دانم، اما معتقدم باید کار پشتیبانی را انجام دهم و سرمربیان درباره بحث‌های فنی جواب دهند.

دبیر تاکید کرد: من، دبیر فدراسیون، سوریان، قیطاسی، نصیرزاده و مدیر روابط عمومی و ... هیچ پولی بابت حقوق نمی‌گیریم. به مسابقات جهانی هم رفتم با پول خودم رفتم و ناهار هم اینجا نمی‌خورم. فقط چند جلسه تمرین کردم و تا کنون هیچ هزینه‌ای برای فدراسیون نداشته‌ام.

نایب قهرمان بازی های آسیایی با اشاره به بداخلاقی‌ها در کشتی، خاطرنشان کرد: به خانواده من در انتخابات بی احترامی کردند و الان هم کشتی را ۲ سه دسته کرده‌اند و بد و بیراه می‌گویند. «کارلوس کی‌روش» هم زمانی که بود یادتان است می‌گفت من می‌روم می‌بینید فوتبالتان به کجا می‌رسد. کشتی همیشه یک دست بوده، اما الان چند دسته کرده‌اند و برخی‌ها باید روزی جوابگو باشند.

وی ادامه داد: ۱۸ میلیارد هزینه بازسازی خانه کشتی کردیم بدون اینکه یک ریال از دولت بگیریم. همه هزینه‌ها توسط بخش خصوصی شد و الان به یکی از مجهزترین‌های جهان تبدیل شده است. مجارستانی‌ها هم که به اینجا آمدند به زور رفتند و می‌گفتند چنین محل تمرینی در دنیا ندیده‌ایم.

رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: هیچ وقت نگفتم اسپانسر می‌آورم، اما دوستان این موارد را مطرح می‌کنند. با حامی مالی جدید حدود ۲ برابر حامی مالی فدراسیون قبلی قرارداد بستیم. خدا را شکر با کمک دوستان و همدلی توانستیم امور را بخوبی پیش ببریم و برنامه‌های زیادی داریم.


بیشتر بخوانید: بذری: برای تمرین از هر فرصتی استفاده می کنم/ نمی توانم تغییر وزن دهم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار