نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: معلمان در ایام کرونا نگذاشتند علم و آموزش به سستی کشیده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با در آیین تجلیل از معلمانان نمونه استان تبریک روز معلم گفت: معلمان در ایام شیوع کرونا نیز تعلیم و تربیت دانش آموزان را تعطیل نکردند.

او افزود: در این ایام و شرایطی که در آن قرار گرفتیم یک فرصت مهم ایجاد شده است که جلسات، برنامه‌ها و بسیاری از فعالیت‌های روزانه به سمت فضای جدید سوق پیدا کند.

نکونام اضافه کرد: در این روز‌ها آموزش و پرورش برای تعلیم و تربیت دانش آموزان و تعطیل نشدن آموزش از این فرصت و ظرفیت به خوبی بهره گرفته و با راه‌اندازی شبکه شاد و یا استفاده از شبکه‌های ایرانی به کار آموزش پرداخته است.

او ادامه داد: معلمان قبل از فعال شدن شبکه شاد از طریق فضا‌های مجازی و اینترنت ارتباط دائم با دانش آموزان و اولیاء داشتند و نگذاشتند رکود علمی حاصل شود و علم و آموزش به سستی کشیده شود.

امام جمعه شهرکرد گفت: با توجه به اینکه آموزش مجازی یک کار نو و جدید است و باید از همه امکانات و تجهیزات برای آن استفاده شود.

نکونام افزود: هم اکنون در بسیاری از مناطق کم برخودار و یا خانواده‌های بی بضاعت برای اینترنت و اتصال به این شبکه‌ها با مشکل مواجه هستند و دسترسی وجود ندارد.

او اضافه کرد: معلمان ما تربیت شده مکتب دین و اسلام هستند و از فرهنگ دین ارتزاق کردند و از غرب فرهنگ نگرفتند و این امر باعث شده که حس مسئولیت پذیری، انسان دوستی، حس حضور خداوند متعال و خدامحوری را در همه زمان‌ها دارند.

نکونام ادامه داد: معلمان در این ایام کرونایی به دلیل حس مسئولیت خود در خانه نمی‌نشینند و معتقدند که مدرسه تعطیل است، اما آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت تعطیل نیست و بر همین اساس می‌کوشند به هر شکل ممکن تعلیم و تربیت را زنده نگه دارند.

او با تأکید بر اینکه حس مسئولیت پذیری در ایام کرونا در همه عرصه‌ها مشهود است گفت: با شیوع ویروس کرونا عرصه درمان، پزشکان، پرستاران خوش درخشیدند که این امر نشان می‌دهد در نظام جمهوری اسلامی هر جایی که خلائی پیدا شود مکتب اهل بیت، تربیت مکتب دینی به کمک مردم خواهد آمد و هیچ کمبودی وجود نخواهد داشت.

نکونام افزود: یکی از کار‌های مهم شهید مطهری این بود که علمی را که به سمت خدمت مستکبران و در خدمت مادی گرایان و دنیا محوران بود، رنگ و جهت دینی داد.

او با تأکید بر اینکه علم امروز در خدمت ایران است اضافه کرد: می‌بینید ماهواره به فضا پرتاب می‌کند، فضا را تسخیر می‌کند، ولی برای خدمت به بشریت، برای دفاع از ارزش‌های انسانی انواع فناوری‌ها و نوآوری‌ها را امروز دانشمندان ما دارند و انواع خلاقیت در خدمت بشریت در کشور ما دارد شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار