مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از مبارزه با سن غلات و علف‌های هرز در ۱۸۰ هزار هکتار از مزارع استان خبر داد.

اجرای مبارزه با سن غلات و علف‌های هرز در ۱۸۰ هزار هکتار از مزارع استان همدانشهرام پیشه ور، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: زمان مناسب، مصرف اندازه و استفاده از سموم دارای جوز باعث افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی برداشت محصول در زمین‌های کشاورزی می‌شود.

او با بیان اینکه زمان مناسب برای سم پاشی مزارع استان از اواسط فروردین تا اواخر اردیبهشت است افزود: تا کنون در بیش از ۸۰ هزار هکتار از مزارع استان همدان عملیات مبارزه با سن غلات و در بیش از ۱۰۰ هزار هکتار مبارزه با علف‌های هرز انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ۳ عامل بیماریزای سن غلات، علف‌های هرز و زنگ زرد در این شرایط مزارع کشاورزان را تهدید می‌کنند و کشاورزان باید با تهیه سموم مجاز مزارع خود را محافظت کنند.

 پیشه ور گفت: از کشاورزان  استان درخواست می‌شود با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها برای مبارزه بهتر و کامل‌تر با سن غلات از مشاوره کارشناسان استفاده کنند.

 مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: کشاورزان باید سموم مورد نیاز خود را فقط از فروشگاه‌های مجاز تهیه کنند، قبل از انجام عملیات  سمپاشی باید سمپاش‌های خود را کالیبره و تنظیم نمایند و در زمان بارندگی و وزش باد از انجام عملیات سمپاشی اجتناب کنند.

پیشه ور با بیان اینکه کشاورزان هنگام انجام عملیات سمپاشی نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند  گفت: در صورت انجام  ندادن مبارزه به موقع و کامل با این آفات محصول تولیدی کشاورزان با آفت عملکرد از نظر کیفی و کمی مواجه خواهد شد و درآمد روستاییان به شدت کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار