سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از کشت آزمایشی گندم «پیشگام» در این شهرستان خبر داد.

کشت آزمایشی گندم «پیشگام» در نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی کمالی نژاد، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: به منظور توسعه کشت گندم در منطقه، طرح مزرعه کشت گندم (p.v.s) به منظور مقایسه ارقام و ارزیابی میزان تأثیرگذاری کود پتاس اجرا خواهد شد که در این طرح رقم پیشگام در سطح دو هکتار از مزارع روستای بره فراخ در بخش خزل این شهرستان کشت شد.

او افزود: با توجه به اهمیت کشت زراعت گندم و برنامه وزارتخانه متبوع در زمینه خودکفایی آن در کشور و از آنجایی که یکی از عوامل تأثیرگذار در افزایش عملکرد در واحد سطح نوع رقم و سازگاری آن به منطقه است، اجرای طرح مزرعه کشت گندم رقم پیشگام برای برسی تأثیر کود پتاس در سازگاری و عملکرد در منطقه اجرا شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند بیان کرد: مزارع p.v.s، نقشه راهبردی کشت گندم در سال‌های آینده بوده و از اهداف این طرح معرفی ارقام جدید گندم به کشاورزان، شناسایی مناسب‌ترین رقم در مناطق مختلف و بررسی سازگاری ارقام جدید گندم در منطقه است.

کمالی نژاد ادامه داد: رقم کشت شده در بخش خزل هر چند جنبه آزمایشی دارد، اما علاقمندان می‌توانند با هماهنگی «سیدمسعود صمدی»، صاحب طرح از مزرعه فوق در مراحل مختلف رشدی، اطلاعات لازم را درباره این رقم به دست آورند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار