مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت گل‎‌محمدی از گلستان‌های استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  رضا زارعی سطح گلستان‌های گل محمدی استان کرمانشاه را ۳۰۴ هکتار عنوان کرد و گفت: از این سطح ۲۲۲ هکتار آن بارور بوده و ۸۲ هکتار دیگر هنوز به مرحله باروری نرسیده است. همچنین ۲۸۰ هکتار از گلستان‌های استان آبی بوده و مابقی دیم است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: برآورد می‌شود امسال ۵۳۰ تن گل‌محمدی تَر در باغات استان تولید شود.

او با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان بجز دو شهرستان قصرشیرین و سرپلذهاب باغات گل محمدی داریم، گفت: بیشترین باغات گل محمدی استان در دو شهرستان کنگاور و هرسین به ترتیب با ۱۴۵ و ۶۳ هکتار قرار دارند.

زارعی با اشاره به آغاز برداشت گل محمدی از باغات استان از هفته اول اردیبهشت، گفت: برداشت گل محمدی در استان تا آخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

او در ادامه اشاره‌ای هم به وجود مراکز فرآوری گل محمدی در استان داشت و گفت: در استان کرمانشاه سه مرکز فرآوری گل‌محمدی فعال است که یک واحد آن در شهرستان هرسین و دو واحد دیگر در شهرستان کرمانشاه قرار دارند و این واحد‌ها ظرفیت تولید ۲۰۶۷ تن گلاب را دارند.

زارعی افزود: گل محمدی به صورت تازه، خشک، غنچه خشک، گلاب و اسانس عرضه می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به برنامه استان برای توسعه گلستان‌های گل محمدی داشت و گفت: امسال برای ایجاد ۲۰۰ هکتار باغ گل محمدی در استان برنامه ریزی کرده‌ایم.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.