مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان از وجود ۸ هزار معلم فاقد مسکن خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سومین روز از هفته معلم ضمن گرامیداشت مقام معلم گفت: معلم به عنوان مهمترین نظام تعلیم وتربیت است وشان ومنزلت معلم جز الویت‌های آموزش وپرورش است.

او با اشاره به راهبر‌دهای مدنظر آموزش وپرورش در سال جاری افزود: باتوجه به اینکه اعتقاد داریم معلمان باید بدون دغدغه وظیفه کارش را به درستی انجام دهد بحث معیشت آنان است.

او تصریح کرد: مدنظر داریم که اماکن رفاهی را در تمام مناطق وشهرستان‌های استان راه اندازی، توسعه وتجهیز کنیم وحداقل مکان رفاهی در سایر شهرستان‌ها مکان‌های خانه معلم است.

اسکندری نسب در نشست خبری با اصحاب رسانه از مرکز درمانی کلینیک فرهنگیان به عنوان مجهز‌ترین مرکز در کرمان یاد کرد وگفت: این کلینیک در حوزه رادیولوژی، سنوگرافی، ماموگرافی و... رضایتمندی قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه ۸ هزار معلم فاقد مسکن در کرمان داریم افزود: تلاش داریم این مسئله را با مسکن شهرسازی وسایر مسئولین رفع کنیم که در این هفته بصورت نمادین این امر را کلید می‌زنیم.

اسکندری نسب با اشاره به ۸۰هزار فرهنگی شاغل وبازنشسته درسطح استان، افزود: برای رفاه حال معلمان درصدد آن هستیم که بیمارستان فرهنگیان را در شهر کرمان به سرانجام و بهره برداری برسانیم.

او منابع انسانی را مهمترین منابع کشور دانست وگفت: فرهنگیان عهده دار تربیت وتعلیم آینده سازان جامعه هستند که برای ارتقا سطح علم وآگاهی هرچه بهتر آنان در آموزش وپرورش، آموزش‌هایی در زمینه ضمن خدمت، بدو خدمت وهمچنین مدیریت وسامان دهی آنان از مهمترین تدابیر مدنظر می‌توان ذکر کرد.

او با بیان اینکه بدون آموزش‌های لازم هیچ معلمی به کلاس درس ورود نمی کند، بیان داشت: مدرسه کانون اصلی تعلیم وتربیت است که آینده جامعه از آن رقم می‌خورد که هرچه پربار تر، بانشاط‌تر و پویاتر باشد بسیار حائز اهمیت است.

مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان عنوان کرد: در پی شیوع بیماری کرونا، تقریبا از هفته دوم پس ازتعطیلی مدارس، آموزش دانش آموزان از طریق رسانه ملی واز شبکه‌های ۴ و۷ سیما، از سرگیری شدو تا به امروز گسترش وبه ۲۸ برنامه به طور روزانه رسیده است.

او در خصوص شیر مدارس گفت: از ابتدای سال تحصیلی گذشته در تلاش برای اجرایی شدن توزیع شیر در مدارس استان کرمان بودیم که با توجه به مسائل اقتصادی وتحریم ها، این روند با کمی تاخیر عملی ومتاسفانه همزمان با شیوع این بیماری شد.

اسکندری نسب با ابراز امیدواری گفت: درصدد آن هستیم که برای سال تحصیلی جدید توزیع شیر در مدارس برای دانش آموزان به موقع و از همان ابتدا آغاز شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: مسکن ، آموزش و پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار