رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از آغاز توزیع یک میلیون بسته غذایی و یک میلیون بسته بهداشتی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مراسم توزیع یک میلیون بسته غذایی حمایتی و معیشتی برای خانواده‌های آسیب دیده ناشی از کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در روز‌های اول شیوع ویروس کرونا در کشور فعالیت خود را در کنار مردم شروع کرد.

او با بیان اینکه ستاد اجرایی در تأمین و توزیع دارو، تجهیزات از قبیل (ماسک، مواد ضدعفونی کننده، دستکش و‌...) تولیدات خوبی داشته است، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با تولید ماسک نیاز کشور را در این زمینه مرتفع کرده است.

مخبر گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در تولید کیت‌های تشخیص کار‌های موثری انجام داده است و همچنین درمان‌هایی را به روش پلاسما درمانی و سلول درمانی آغاز کرده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ادامه داد: با راه اندازی سامانه ۴۰۳۰ خدماتی را به مردم ارائه کردیم، همچنین بیش از ۲ هزار پزشک و پیراپزشک به صورت ۲۴ ساعته در سامانه ۴۰۳۰ مشغول فعالیت بودند.

او با بیان اینکه کاروان‌های سلامت را به سراسر کشور اعزام کردیم، بیان کرد: همچنین همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور معابر شهری توسط گروه‌های جهادی و روزانه ضد عفونی می‌شد.

مخبر گفت: در جریان جلسه‌ای که با سردار سلامی در سپاه داشتیم و با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری بر کمک مومنانه، ستاد اجرایی تقبل کرد که یک میلیون بسته غذایی و یک میلیون بسته بهداشتی را در سراسر کشور توزیع کند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه توزیع این بسته‌های غذایی و بهداشتی با محوریت ائمه جمعه و نمایندگان، ولی فقیه در استان‌های مختلف انجام می‌شود، ادامه داد: قرارگاه‌هایی در تمامی استان‌ها شکل گرفت که بسیج، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی(ره) و نهاد‌های دیگر در زمینه توزیع همراه ما در سراسر کشور هستند.

او افزود: در مرحله اول توزیع این اقلام و بسته‌ها یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه هر چه مردم کمک کنند به همان اندازه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به بسته‌های تهیه شده اضافه خواهد کرد، گفت: مرحله دوم توزیع این بسته‌ها ظرف سه الی چهار هفته آینده صورت خواهد گرفت که ۵۰۰ هزار بسته به همراه کمک‌های مردمی به آسیب دیدگان ناشی از کرونا اهدا خواهد شد.

مخبر بیان کرد: امروز صد هزار دست لباس، کیف و کفش، مانتو در سراسر کشور به ذی نفعان اهدا خواهد شد.


بیشتر بخوانید: تولید ملزومات بهداشتی مورد نیاز توسط سازمان فنی و حرفه‌ای


او تصریح کرد: بزرگترین کاری که انجام شده است، ایجاد شغل برای آسیب دیدگان ناشی از کرونا است که در قالب ۶۰ هزار طرح زود بازده ۱۸۰ هزار شغل تا پایان سال در سراسر کشور ایجاد خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه در جریان ایجاد شغل ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از طرف مردم صورت گرفته است، ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای بنگاه‌های کوچکی که در جریان کرونا آسیب دیدند اختصاص داده‌ایم، همچنین برای بازسازی شرکت‌های دانش‌بنیان نیز از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض و سرمایه‌گذاری در جریان شیوع کرونا سرمایه‌گذاری شده است.

او افزود: با بانک‌های پارسیان و کارآفرینی امید همکاری‌هایی صورت گرفته است که بانک کارآفرینی امید ۳ هزار میلیارد تومان و بانک پارسیان ۱۵ هزار میلیارد وام بلاعوض با نرخ ۱۸ درصد در خدمت بنگاه‌های بزرگ آسیب دیده از کرونا قرار خواهد گرفت.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در جریان توزیع این بسته‌های بهداشتی و غذایی ۵۰۰۰ گروه جهادی، فعالان اجتماعی، سمن‌ها و ... در کنار نمایندگان، ولی فقیه در سراسر استان‌ها به صورت موازی کار می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار