معاون صدای مرکز یزد گفت: ویژه برنامه ملی درگذشتگان از بیماری کرونا با هدف تسلی خاطر بازماندگان، همزمان با وفات حضرت خدیجه (س) شبکه استانی یزد پخش می‌شود.

ایران همدل/ویژه برنامه‌ ملی درگذشتگان از بیماری کروناداود سیروس معاون صدای صدا و سیمای مرکز یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: ویژه برنامه ملی درگذشتگان از بیماری کرونا ویروس با هدف تسلی خاطر بازماندگان همزمان با وفات حضرت خدیجه (س) به صورت همزمان از شبکه‌ های استانی صدا وسیما  پخش می‌شود.

او افزود: این برنامه به مدت ۶۰ دقیقه از ۳۳ رادیوی مراکز با هدف همدلی با خانواده‌های داغدار روی  آنتن می رود.

 سیروس با اشاره به بخش‌های مختلف برنامه، ادامه داد: پویش ختم قرآن و صلوات به یاد درگذشتگان استانی،گفتگو با برخی از خانواده‌های شهدای خدمت، خانواده‌های کادر درمان و قدردانی از صبوری و تلاش آن‌ها،پیام شخصیت‌های برجسته استانی، پویش نذر خیرات برای درگذشتگان، بهره گیری ازمصادیق زندگی ائمه (ع) و بزرگان و فرمایش‌های ایشان در صبر و سختی در قالب‌های مختلف برنامه سازی از جمله نمایش، حکایات و قصه، در همدلی با خانواده ها‌ی داغدار از بخش‌های مختلف  این برنامه است.

او گفت:  استفاده از ظرفیت رادیو نما یا تهیه عکس و تصاویر مناسب،  ارسال پیامکی و یا تلفنی: بهترین و زیباترین جملات به منظور دعوت به موج همدردی با خانواده‌ها، تولید و پخش آنونس‌های زیبا برای پویش موج همدردی با خانواده‌ها در فواصل برنامه و درخواست از مردم برای قرائت فاتحه ، تولید و پخش آنونس‌هایی با استفاده از آیات قرآن برای پویش ختم قرآن  از دیگر بخش های این  ویژه برنامه امشب است.

 معاون صدای  مرکز یزد تصریح کرد: کارشناسی‌های کوتاه در خصوص نقش برجسته فرهنگی- اجتماعی و اقتصادی حضرت خدیجه (س) در گسترش اسلام با توجه به مطلب پیوستی و ارتباط ان در شرایط حاضر از دیگر بخش های برنامه ایران همدل است.

از زمان شیوع بیماری کرونا تعداد زیادی از هم وطنانمان جان خود را از دست داده‌اند و با توجه به شرایط موجود، امکان برگزاری مراسم سوگواری برای آنها وجود نداشته که این مسئله بر داغ بازماندگان افزوده است.

این خانواده‌ها به دلیل لزوم قطع زنجیره انتقال به دیگران، مجبور هستند هیچ مراسمی برای عزیزان از دست رفته برگزار نکنند در حالی که دلداری و حضور اقوام و آشنایان است که غم از دست رفتن عزیزی را التیام می‌بخشد، در حال حاضر هزاران خانواده ایرانی در سوگ یکی از اعضای خود نشسته‌اند که بر اثر کرونا فوت کرده‌اند و در عین حال هیچ مراسمی هم برای آنها برگزار نشده است، بر این اساس معاونت امور استان‌های رسانه ملی درصدد آمده بزرگداشتی ملی برای این افراد برگزار کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار