باتوجه به محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا اگر قصد برگزاری مراسم افطاری را دارید، باید به چند نکته درباره بهداشت فردی توجه کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛با شروع ماه مبارک رمضان مهمانی‌های مردم هم شروع می‌شود، اما امسال با تمام سال‌های دیگر بسیار متفاوت است، زیرا یک مهمان ناخوانده دارد. ویروس کرونا عالم گیر و جهانی شده و چشم خود را حتی بر کودکان و سالمندان هم نبسته و به عنوان مهمان ناخوانده وارد زندگیمان شده است.

به همین منظور بهتر است کمتر مهمانی گرفته شود اما  اگر می‌خواهید مراسم افطاری داشته باشید،  باید به نکاتی درباره بهداشت فردی توجه  کنید. 

-حتما میهمان و صاحب خانه هر دو ماسک داشته باشند و اگر در طول بازدید، قصد برداشتن ماسک را داشته باشند، فاصله فیزیکی خود را باید اندازه دو متر رعایت کنند.

-هنگام پذیرایی بهتر است از ظروفی استفاده شود که به خوبی شسته شده یا مدتی از آن‌ها استفاده نشده باشد. از ظروف یا خوراکی‌هایی که مدتی در محل نشستن یا تجمع اعضای خانواده بوده است، استفاده نشود.

ویروس کرونا

-به کودکان آموزش داده شود که به میهمان نزدیک نشوند، اما اگر به هر حال نزدیک شدند از نوازش و صحبت کردن با او از فاصله نزدیک خودداری کنید.

-از سلامت عمومی اعضای خانواده میزبان و افراد مهمان در منزل مطمئن شوید که حداقل علائم سرماخوردگی یا آنفلونزا را نداشته باشند.

-به صورت کاملا محترمانه و با تاکید بر اهمیت اپیدمی کرونا در مورد رعایت اصول بهداشت فردی توسط اعضای خانواده میزبان و گندزدایی مکرر محیط خانه مطمئن شوید.

- از مدعوین بخواهید که بلافاصله بعد از ورود به منزل، قبل از تماس محیطی دست هایشان را با آب و صابون بشویند. در هر شرایط بعد از در آوردن لباس‌ها و گذاشتن آن‌ها در جایی جداگانه و به دور از تماس با لباس‌های دیگر مجددا دست‌ها شسته شود.

- در صورت مشاهده عدم رعایت اصول بهداشت فردی و بهداشت پخت و پز توسط میزبان قبل از هر گونه خوردن و آشامیدن با آوردن عذر و بهانه فردی، مجلس یا منزل میزبان را ترک کنید.

سفره افطار

-  سعی کنید از مصرف مواد غذایی خام و نیم پز خودداری کنید. از خوردن مواد غذایی که نیازمند تهیه مستقیم با دست و بدون نیاز به پخت با حرارت اجاق گاز است (مانند سالاد و یا انار دان شده) اجتناب کنید.

- سعی کنید مواد غذایی مانند سوپ و آش که هنگام آوردن به میز غذا داغ و پرحرارت هستند، میل کنید. از نان‌های بسته بندی نشده که احتمال تماس دستی وجود دارد، استفاده نکنید. 


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.