پژوهشگر دانشگاه شیراز، از نخستین تزریق آزمایشی واکسن کووید ۱۹ در هفته آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسکندری محقق و پژوهشگر دانشگاه شیراز، در جلسه ای که با حضور استاندار فارس برگزار شد، با اشاره به پیشرفت طرح بوسیله کارگروه تولید بیولوژیک دانشگاه با همکاری برخی از دانشگاه ها‌ی کشور و ٣ دانشگاه خارج از کشور، اظهار کرد: نخستین تزریق آزمایشی واکسن کووید ۱۹ هفته آینده انجام می‌شود.

او با بیان اینکه با شروع همکاری با شرکت‌ها و دانشگاه‌های اروپایی و مطالعه و بررسی بهترین شیوه تولید واکسن کاربردی، ساخت این واکسن آغاز شده است، اظهار امیدواری کرد که تا ٩ ماه آینده تولید واکسن‌های نوترکیب پیشرفته کووید ١٩ به سرانجام برسد.
حمایت مالی از طرح‌های علمی مهم‌ترین درخواست پژوهشگران دانشگاه شیراز از استاندار بود.

محقق دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هم از پذیرش ٢٩٠ طرح علمی و درمانی کرونا محور بوسیله حوزه معاونت پژوهشی این دانشگاه خبر داد و گفت: این پذیرش طرح برای نخستین بار در کشور انجام و ١٠٠ طرح وارد عقد قرارداد شده که یک میلیارد تومان هم از محل بودجه معاونت تحقیقات و فناوری به پژوهشگران پرداخت شده است.

در این نشست، دیگر پژوهشگران دانشگاه صنعتی شیراز و مراکز علمی و تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان نیز دستاورد‌ها و پژوهش‌های علمی شان را بیان کردند.

در ادامه جلسه استاندار فارس، در پاسخ به درخواست پژوهشگران در خصوص حمایت مالی از طرح‌های پژوهشی، مصوب کرد که علاوه بر کمک گرفتن از خیران سلامت مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، بیش از ۵۰ درصد از یک میلیاردو ۸۰۰ میلیون تومان اعتبارات پژوهشی و بخش عمده‌ای از اعتبارات عمرانی و متمرکز را در قالب توافق نامه در این مسیر هدایت کند.

رحیمی، بر اولویت بندی طرح‌ها تاکید کرد و ادامه داد: محققان باید تلاش کنند که طبق یک برنامه زمان بندی شده و با اطمینان ۹۵ درصدی به گونه‌ای عمل کنند که قبل از دیگران به نتیجه برسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار