تنها یک درصد جمعیت روستایی لرستان فاقد برق است

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: تنها یک درصد جمعیت روستایی لرستان معادل ۳۰۰خانوار در ۳۰ روستا از مناطق محروم و صعب‌العبور لرستان فاقد برق هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: تنها یک درصد جمعیت روستایی لرستان معادل ۳۰۰خانوار در ۳۰ روستا از مناطق محروم و صعب‌العبور لرستان فاقد برق هستند.

فریدون خود نیا افزود: طبق اعلام مرکز آمار، ۱۳۰ روستای لرستان بدون برق هستند، اما از این تعداد فقط ۳۰ روستا دارای جمعیت و ۱۰۰ روستا خالی از سکنه است.

او  با بیان اینکه بجز ۱۳ روستای دارای سکنه در بخش زلقی در هیچ کدام از بخش‌های الیگودرز روستای بدون برق نداریم اظهار داشت: تا پایان سال، مابقی روستا‌های فاقد برق این شهرستان برقدار می‌شوند.
او  گفت: عملیات برق رسانی به صعب العبورترین مناطق لرستان در بخش زلقی الیگودرز تا تکمیل برق رسانی به این روستا‌ها ادامه دارد.

او  با اشاره به اینکه حدود ۲۰ کیلومتر از ستون گذاری در مناطق صعب العبور الیگودرز باقی مانده تصریح کرد: سال گذشته پنج میلیارد و صد میلیون تومان برای برق رسانی به چهار روستای الون، عباسی، کندرچه و سفید قبا هزینه شده است.

او ادامه داد: در شهرستان‌های دورود و ازنا روستای بدن برق نداریم، اما در کوهدشت و الیگودرز هنوز روستای فاقد برق وجود دارد.

مدیر عامل توزیع برق لرستان همچنین گفت: از نظر اعتباری برای برق رسانی به مناطق فاقد برق در الیگودرز هیچ مشکلی نداریم و هرکجا راه شکافی شود برق دار می‌شود.
خود نیا با بیان اینکه در کل استان ۲۵۰ میلیارد تومان از مشترکین طلب داریم گفت: حدود نیمی از این طلب مربوط به ادارات دولتی است.
او  افزود: سال قبل بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان جهت خرید و نصب تجهیزات در الیگودرز هزینه شده است.
انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.