لیست نهایی درباره وضعیت شهرهای دارای وضعیت سفید استان کردستان بزودی منتشر خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: لیستی که روز گذشته درباره وضعیت شهرهای دارای وضعیت سفید کشور و این استان منتشر شده، اولیه است و با اظهار نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی لیست نهایی بزودی منتشر خواهد شد.

دکتر ابراهیم قادری افزود: تعداد بستری در روز و تعداد بستری‌هایی که در ۱۴ روز گذشته به نسبت جمعیت ۲ شاخصی است و میانگین بستری به جمعیت کل شاخص‌هایی است که این وضعیت برای برخی شهرهای استان اعلام شده است.

او با اشاره به اینکه دیروز شهرهای بانه و دهگلان بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی سفید و دیواندره قرمز اعلام شده است، افزود: این شهرها در فهرست اولیه این وضعیت را دارند و با اعلام نظر دانشگاه علوم پزشکی استان درباره احتمال وجود کانونهای بیماری در این شهرستان‌ها، لیست نهایی فردا اعلام می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط استان از لحاظ ابتلا شرایط باثباتی است ولی این به منزله عبور از خطر نیست، تاکید کرد: باید منتظر شرایط تا ۲۰ اردیبهشت باشیم که در صورت ادامه این وضعیت می‌توان گفت، موج جدید بیماری را نیز پشت سر گذاشته‌ایم.

او احتمال بروز موج دیگر بیماری را تا نیمه خرداد اعلام کرد و یادآور شد: اگر درگیری شدیدی در این مدت زمانی بروز پیدا نکند، می‌توان گفت شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا را پشت سرگذاشته‌ایم.

دکتر قادری با اشاره به احتمال بازگشایی مساجد در برخی شهرها که وضعیت آنان سفید اعلام شود، بر لزوم رعایت فاصله حداقلی ۱.۵ تا ۲ متری تاکید کرد و گفت: پیشنهاد شده سرویس‌های بهداشتی مساجد همچنان بسته باشد و نمازگزاران در خانه وضو بگیرند.

او بر لزوم پرهیز از تماس با سطوح و دستگیره‌ها نیز تاکید کرد و افزود: نمازگزاران قبل و بعد از نماز و رفتن به مسجد، دست‌های خود را با آب و صابون شست و شو داده و از ماسک استفاده کنند، ضمن اینکه توصیه می شود، مساجد شهرهای دارای وضعیت سفید حتما از تهویه مناسب برخوردار باشند.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ظهر یکشنبه ۱۴ اردیبهشت در مجموع ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور نیز به ۶۲۰۳ نفر رسید.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.