همزمان با سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) مراسم بزرگداشت شهدای مدافع سلامت و درگذشتگان ویروس کرونا در بقعه خواهر امام رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، همزمان با سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) مراسم بزرگداشت شهدای مدافع سلامت و درگذشتگان ویروس کرونا با سخنرانی آیت الله رسول فلاحتی نماینده، ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت بدون مستمع و به صورت زنده از شبکه استانی گیلان "شبکه باران "در بقعه خواهر امام رشت برگزار شد.

آیت الله رسول فلاحتی ، نماینده ولی فقیه در گیلان در این مراسم با اشاره به خدمات شهدای مدافع سلامت به خانواده‌های آنان و درگذشتگان بیماری کرونا تسلیت گفت.

او در ادامه با تسلیت وفات حضرت خدیجه کبری (س) گفت: حضرت خدیجه کبری (س) قبل از اسلام دارای القابی بود که حاکی از جایگاه پراهمیت این بانوی بزرگ اسلام در جامعه آن روز است.

 نماینده ولی فقیه در گیلان،  با بیان اینکه ام ایتام یکی از القاب حضرت بود، افزود: ایشان به یتیمان حتی قبل از دوران اسلام توجه بسیار و محبت فراوان داشت.

آیت الله فلاحتی گفت: پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) بار‌ها بعد از حضرت خدیجه (س) از او به نیکویی یاد کرد، زیرا به گفته حضرت رسول اکرم (ص) روزگاری که کسی از زنان قریش به وی ایمان نیاورد، حضرت خدیجه با همه وجود به ایشان ایمان آورد و پشتیبان پیامبر (ص) و حامی اسلام بود و همه مال و اموال خود را در این راه گذاشت.

در پایان این مراسم، با  مداحی سید کاظم موسوی و اصلان رمضانی ، یاد و خاطره شهدای سلامت و درگذشتگان بیماری کرونا گرامی داشته شد.

تاکنون ۲۵ نفر از کادر پزشکی، پرستاری، اداری و خدماتی گیلان در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا شهید راه خدمت شدند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.