رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اعلام حمایت دستگاه قضایی استان اردبیل از اقدامات در راستای مرمت و احیای میراث فرهنگی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در بازدید از پروژه‌های میراث فرهنگی اردبیل گفت: استان اردبیل ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه میراث فرهنگی دارد و در حوزه اجرای پرو‌ژه‌های مختلف در این زمینه اقدامات موثری انجام شده است.

او گردشگری را از جمله ظرفیت‌های توسعه استان اردبیل دانست و تصریح کرد: بنا‌های تاریخی و میراث فرهنگی از جمله ظرفیت‌ها و جاذبه‌هایی به شمار می‌رود که در جلب و جذب هر چه بیشتر گردشگران تاثیر بسزایی دارد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های فوق‌العاده استان اردبیل در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: معرفی و شناساندن این ظرفیت‌ها در سطح ملی و بین‌المللی می‌تواند زمینه برای رونق صنعت گردشگری و در کنار آن رونق اشتغال و اقتصاد را برای منطقه به دنبال داشته باشد.

عتباتی در مورد اقدامات انجام شده در راستای احیای آثار و بنا‌های تاریخی اردبیل، با قدردانی از این اقدامات بیان کرد: در سال‌های اخیر اقدامات مناسب و چشمگیری در زمینه، ترمیم، بازسازی، مرمت و احیای میراث فرهنگی و تاریخی در اردبیل انجام شده است.

او افزود: اجرا و بهره‌برداری از این پرو‌ژه‌ها می‌تواند زمینه‌ساز جذب هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی به استان شود که باید در راستای معرفی این ظرفیت‌ها اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل این اقدامات را زمینه‌ساز کمک به اشتغال و اقتصاد در استان دانست و اظهار کرد: با توجه به شعار سال مبنی بر جهش تولید توجه به حوزه گردشگری و صنعت توریسم زمینه برای تحقق این مهم را فراهم خواهد آورد.

عتباتی با اعلام حمایت دستگاه قضایی استان اردبیل از اقدامات در راستای مرمت و احیای میراث فرهنگی استان گفت: از ظرفیت دستگاه قضا برای پیشبرد اهداف در این حوزه استفاده خواهد شد تا توجه به صنعت گردشگری زمینه برای رونق اقتصادی و جهش تولید را فراهم آورد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.