رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر ۳۰ میلیارد ریال اعتبار تاکنون برای مبارزه با ملخ صحرایی در این استان هزینه شده و این روند همچنان تداوم دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،غلام حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون برای مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان ۳۳ تن سم مصرف شده که هزینه افزون بر ۳۰ میلیاری ریالی را برای این سازمان تحمیل کرده است.

او بیان کرد: سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از پنجم آبان سال گذشته تاکنون به ۶۶ هزار و ۴۳ هکتار رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی این مدت با ۳۵ هزار و ۹۵۶ هکتار به ملخ بالدار و ۳۰هزار و ۸۷هکتار به پوره ملخ اختصاص داشته است.

او ادامه داد: هم‌اینک دیده‌بانی در سطح افزون‌بر یک میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های این استان برای رصد ملخ صحرایی انجام شده است.

زورقی گفت:پایش و مبارزه با این آفت با ۴۴تیم توسط جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

او از کشاورزان خواست در صورت مشاهده ملخ صحرایی مراتب را به جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع دهند.

ملخ‌های صحرایی در مسیر حرکت شان تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.

ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می‌تواند مهاجرت کند.


بیشتر بخوانید:


این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف ازجمله جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه نیز می‌شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار