رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: به همت تلاش ماما‌ها و کادر درمانی ۵۱ مادر باردار مبتلا به کرونا و ۶۸۴ مورد مشکوک تحت پیگیری، مراقبت و درمان قرار گرفتند.

حسین کریم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،  ضمن تبریک روز ماما و تقدیر از ماما‌های مهربان که در استان خالصانه فعالیت می‌کنند، گفت: نقش بی بدیل و موثر زنان در جامعه بر کسی پوشیده نیست و ماما مهمترین و ضروری‌ترین عنصر و عامل در حفظ و ارتقای سلامت زنان در جامعه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: سال ۲۰۲۰ از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان سال حمایت و پشتیبانی از پرستاران و ماما‌ها نامیده شده است که در این سال سازمان جهانی بهداشت در نظر دارد تا نقش حیاتی پرستاران و ماما‌ها در تامین سلامت در سراسرجهان را برجسته نماید و خواستار تقویت نیرو‌های پرستار و ماما شود.

کریم با بیان اینکه در کشور ما با توجه به نقش کلیدی ماما‌ها که جزء اولین گروه بهداشتی و درمانی بودند که در طرح پزشک خانواده بکار گرفته شدند گفت: ماما‌ها همچون سایر کادر درمانی در تمامی بحران‌ها حضور مثبت و مداوم داشته اند به ویژه در مقابله با کرونا در خط مقدم مبارزه فداکارانه ایثار کردند.

او افزود: به همت ماما‌های فداکار در بخش‌های بهداشت و درمان ۳۶ مادر باردار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری و ۱۵ مادر مبتلا تحت قرنطینه خانگی مراقبت و بهبود یافتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرزگفت: ۶۸۴ مادر باردار مشکوک به کرونا در سطح استان تحت درمان، پیگیری و مراقبت توسط کادر مامایی قرار گرفتند که خوشبختانه همگی بهبود یافتند و سلامتی خود را بدست آوردند.

کریم افزود: ماما‌ها هم مانند سایر تیم‌های درمان از بیماری کرونا در امان نبودند و در مجموع در سطح استان تعداد ۱۶ ماما به کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه حال آن‌ها رو به بهبود است.

اوگفت: در استان البرز ۱۳ بیمارستان در حال فعالیت و ارائه خدمت به مادران و نوزادان هستند.: در بخش درمان بالغ بر ۴۱۰ ماما و در بخش بهداشت ۵۳۶ ماما و بیش از ۳۸۴ ماما در دفتر کار و ۴ مرکز مشاوره ارائه خدمات مامایی در استان فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرزافزود: شاخص زایمان طبیعی در استان ۴۵% می‌باشد و انتظار ما این است تا پایان سال آتی افزایش یابد.

کریم گفت: در شاخص سزارین نخست زا تقریبا معادل هدف گذاری تعیین شده از سوی وزارت بهداشت حرکت کرده ایم و با شاخص ۴۱.۱۰% طبق پایش و نظارت و عملکرد کلی استان موفق عمل نموده و در سال‌های اخیر سه بار رتبه برتری کشوری در حوزه‌ی مامایی را کسب کرده ایم.

انتهای پیام /ر. خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.