رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که از امروز (سه‎‌شنبه) به مدت یک ماه حالت فوق‌العاده در اراضی فلسطینی تمدید می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری وفا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران فلسطین اعلام کرد حالت فوق‌العاده‌ای که به علت شیوع ویروس کرونا در اراضی فلسطینی اعلام شده بود از امروز (سه‌شنبه) به مدت یک ماه تمدید می‌شود.

پیش از این نیز محمود عباس در راستای مبارزه و مقابله با ویروس کرونا در سراسر فلسطین حالت فوق‌العاده اعلام و در ۱۵ فروردین آن را به مدت یک ماه تمدید کرده بود.

رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین همچنین در نشست مجازی کشور‌های جنبش عدم تعهد اعلام کرد: دولت فلسطین با اقداماتی که خیلی زود و در ابتدای شیوع ویروس کرونا اتخاذ کرد توانست آمار مبتلایان را علی رغم نبود امکانات به شدت کاهش دهد.

وی افزود: تجربه کرونا برای فلسطین در مقایسه با سایرین بسیار سخت‌تر بود و همچنان این سختی به علت اقدامات رژیم صهیونیستی ادامه دارد چرا که هزاران اسیر در بند این رژیم بوده و همگی در معرض خطر هستند. همچنین این رژیم مانع کمک و حمایت ما به فلسطینیان در قدس شرقی اشغالی می‌شود.

رژیم صهیونیستی از ارسال تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های تنفس مصنوعی به فلسطین به ویژه نوار غزه جلوگیری می‌کند و خباثت خود را هر چه بیشتر به نمایش می‌گذارد.

از سوی دیگر؛ «می الکیلة»، وزیر بهداشت فلسطین اعلام کرد که حال تمامی مبتلایان رو به ثبات است و هیچ موردی در بخش مراقبت‌های ویژه نیست.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که با ثبت دو مورد جدید ابتلا در شهرک «السموع» در الخلیل و قدس اشغالی، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۵۲۴ نفر رسیده است.

به گزارش این وزارتخانه، ۶۷ درصد مبتلایان از اهالی استان‌های شمالی هستند و در استان‌های جنوبی تنها ۵ درصد به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار